DEVAM: 53. Kadınların
Camiye Çıkmalarını Yasaklayan Hadisler
حَدَّثَنَا
ابْنُ
الْمُثَنَّى
أَنَّ عَمْرَو
بْنَ عَاصِمٍ
حَدَّثَهُمْ
قَالَ حَدَّثَنَا
هَمَّامٌ
عَنْ
قَتَادَةَ
عَنْ مُوَرِّقٍ
عَنْ أَبِي
الْأَحْوَصِ
عَنْ عَبْدِ
اللَّهِ عَنْ
النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ
صَلَاةُ
الْمَرْأَةِ
فِي بَيْتِهَا
أَفْضَلُ
مِنْ
صَلَاتِهَا
فِي حُجْرَتِهَا
وَصَلَاتُهَا
فِي
مَخْدَعِهَا
أَفْضَلُ
مِنْ
صَلَاتِهَا
فِي
بَيْتِهَا
Abdullah (İbn Mes'ud)'dan
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
"Kadının özel odasında kıldığı namaz (evin) salonunda kıldığı namazından,
(eşyalarının gizlendiği) daha özel odada kıldığı namaz da Özel odasında kıldığı
namazdan daha efdaldir."
Tahric: Kütüb-i sitte
içinde sadece Ebu Davud rivayet etmiştir. İbn Huzeyme, sahîh, III, 94-96.
AÇIKLAMA: Kadın işlerinde esas, mümkün olduğu kadar
tesettüre riayet olduğu için Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) kadının daha çok gizlenme imkanı bulduğu yerde
kıldığı namazın daha sevab olduğunu haber vermiştir.
Bu
rivayetten anlaşıldığına göre, kadının evinde ve evinin gizli köşelerinde namaz
kılması, mescidde hatta Mescid-i Nebevî'de bile namaz kılmasından daha
efdaldır. Ahmed b. Hanbel ve İbn Hibban'ın Ümmü Humeyd'den rivayet ettikleri
hadis de bu manayı te'yid etmektedir.