بَاب
كَيْفَ
التَّكَشُّفُ
عِنْدَ
الْحَاجَةِ
6. Abdest Bozarken
Nasıl Soyunmak Gerekir?
حَدَّثَنَا
زُهَيْرُ
بْنُ حَرْبٍ
حَدَّثَنَا
وَكِيعٌ عَنْ
الْأَعْمَشِ
عَنْ رَجُلٍ عَنْ
ابْنِ عُمَرَ
أَنَّ النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ كَانَ
إِذَا
أَرَادَ
حَاجَةً لَا
يَرْفَعُ ثَوْبَهُ
حَتَّى
يَدْنُوَ
مِنْ
الْأَرْضِ قَالَ
أَبُو دَاوُد
رَوَاهُ
عَبْدُ
السَّلَامِ
بْنُ حَرْبٍ
عَنْ
الْأَعْمَشِ
عَنْ أَنَسِ
بْنِ مَالِكٍ
وَهُوَ
ضَعِيفٌ
قَالَ أَبُو
عِيسَى الرَّمْلِيُّ
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ الْوَلِيدِ
حَدَّثَنَا
عَمْرُو بْنُ
عَوْنٍ أَخْبَرَنَا
عَبْدُ
السَّلَامِ
بِهِ
İbn-i Ömer (r.a.)'dan
nakledildiğine göre o demiştir ki; "Resul-i Ekrem Sallallahu Aleyhi ve
Sellem abdest bozmak istediğinde yere yaklaşmadan (çömelmeden) elbisesini
toplamazdı.
Ebu Davud dedi ki: “Bu
hadis-i şerifi aynı zamanda Abdusselâm b. Harb, A'meş'den, o da Enes. b.
Malik'ten rivayet etmiştir. Fakat o (rivayet) zayıftır.
Diğer tahric: Tirmizî,
tahare; Darimî, tahare
AÇIKLAMA: Suyuti, "Ebu
Davud'un, bu ikinci rivayet hakkındaki “zayıftır”sözünden kastı, Abdusselam'ın
zayıf (bir ravl) olduğunu söylemek değildir; çünkü Abdüsselam, Buhari ve Müslim
ravilerinden güvenilir bir hadis hafızıdır. Bu "zayıf" sözünden
maksadı, Enes'den naklen A’meş'in zayıflığını söylemek olsa gerektir. Çünkü
A'meş, Enes'den veya herhangi bir sahabiden hadis işitmemiştir"
demektedir.