بَاب
فِي
الرُّخْصَةِ
فِي ذَلِكَ
133. Kadınların İç
Çamaşırları İle Namaz Kılma Ruhsatı
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
الصَّبَّاحِ
بْنِ
سُفْيَانَ
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ أَبِي
إِسْحَقَ
الشَّيْبَانِيِّ
سَمِعَهُ
مِنْ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
شَدَّادٍ
يُحَدِّثُهُ
عَنْ
مَيْمُونَةَ
أَنَّ النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
صَلَّى
وَعَلَيْهِ
مِرْطٌ
وَعَلَى بَعْضِ
أَزْوَاجِهِ
مِنْهُ
وَهِيَ
حَائِضٌ وَهُوَ
يُصَلِّ
وَهُوَ
عَلَيْهِ
Meymune (r.anha)'dan;
"Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın bir bölümü kendi üzerinde,
diğer bölümü hayız halindeki bir hanımının üstünde olan bir elbise ile namaz
kıldığı" rivayet edilmiştir.
Diğer tahric: Müslim,
salat; İbn Mace, tahare; Ahmed b. Hanbel, VI, 67, 99, 129, 137.
AÇIKLAMA: Hadisin konu ile
alakası şudur: Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem) kendi üzerindeki
elbisenin yarışımda hayız halindeki hanımının üzerine örttüğü halde namaz
kıldığını ifade etmektedir. Efendimiz bu şekilde namaz kılarken yanında olan
zevcesi, Meymune olabileceği gibi aşağıdaki hadisten anlaşılacağı üzere Hz.
Aişe de olabilir. Ancak Buhari'nin rivayetinden Meymune olduğu anlaşılmaktadır.
Hadiste
geçen مِرْطٌ kelimesinin manası yün, keten veya başka bir şeyden yapılan,
hem erkeklerin, hem de kadınların göbekten aşağıya ve yukarıya giyebildikleri
bir elbise çeşididir.