بَاب
الصَّلَاةِ
فِي
الثَّوْبِ
الَّذِي يُصِيبُ
أَهْلَهُ
فِيهِ
131. Hanımıyla Cinsi
Temasta Bulunurken Giydiği Elbise İle Namaz Kılmanın Hükmü
حَدَّثَنَا
عِيسَى بْنُ
حَمَّادٍ
الْمِصْرِيُّ
أَخْبَرَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ أَبِي
حَبِيبٍ عَنْ
سُوَيْدِ
بْنِ قَيْسٍ
عَنْ مُعَاوِيَةَ
بْنِ
حُدَيْجٍ
عَنْ
مُعَاوِيَةَ
بْنِ أَبِي
سُفْيَانَ
أَنَّهُ
سَأَلَ
أُخْتَهُ
أُمَّ
حَبِيبَةَ
زَوْجَ
النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
هَلْ كَانَ رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يُصَلِّ فِي
الثَّوْبِ
الَّذِي
يُجَامِعُهَا
فِيهِ
فَقَالَتْ
نَعَمْ إِذَا
لَمْ يَرَ فِيهِ
أَذًى
Muaviye bin Ebi
Süfyan'dan rivayet edilmiştir; "O, Peygamberimizin hanımı olan, kızkardeşi
Ummu Habibe'ye: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) cima ederken üzerinde
bulunan elbisesi ile namaz kılar mıydı? diye sordu. Ummu Habibe (Radıyellahu
anha): Evet, O elbisede pislik görmediğinde (kılardı) dedi."
Diğer tahric: Nesai,
tahare; İbn Mace, tahare
AÇIKLAMA: Meni'nin pis olduğuna
hükmedenlerin dayandıkları hadisIerden birisi budur. Çünkü cinsi temastan sonra
elbiseye bulaşabilecek pislik nıezi veya menidir. Efendimiz, elbisede pislik
görmediğinde o elbise ile namaz kıldığına göre, meni veya mezi gördüğü zaman
yıkattığı anlaşılmaktadır.
Bu,
Efendimizden çıkan şeylerin temiz oluşuna muhalif değildir. Çünkü hükümlerde
ümmetin durumu göz önünde bulundurulur.
Yine
bu Hadisten şüphe ile amelin vacip olmadığı anlaşılmaktadır. Zira cima
esnasında giyilmiş olan elbisede meni veya mezi eserinin bulunacağı
muhtemeldir. Buna rağmen Efendimiz necasetin olduğunu yakinen bilmedikçe
şüpheye binaen amel etmeyerek şüphe ile değil, kesin bilgi ile amelin vacip
olduğuna işaret etmiştir.