بَاب
الْمُسْتَحَاضَةِ
يَغْشَاهَا
زَوْجُهَا
118. Kocası
Müstehazayla Cinsi Temasta Bulunabilir
حَدَّثَنَا
إِبْرَاهِيمُ
بْنُ خَالِدٍ
حَدَّثَنَا
مُعَلَّى
بْنُ
مَنْصُورٍ
عَنْ عَلِيِّ
بْنِ
مُسْهِرٍ عَنْ
الشَّيْبَانِيِّ
عَنْ
عِكْرِمَةَ
قَالَ
كَانَتْ
أُمُّ
حَبِيبَةَ
تُسْتَحَاضُ
فَكَانَ
زَوْجُهَا
يَغْشَاهَا قَالَ
أَبُو دَاوُد
و قَالَ
يَحْيَى بْنُ
مَعِينٍ
مُعَلَّى
ثِقَةٌ
وَكَانَ
أَحْمَدُ بْنُ
حَنْبَلٍ لَا
يَرْوِي
عَنْهُ
لِأَنَّهُ
كَانَ
يَنْظُرُ فِي
الرَّأْيِ
İkrime şöyle demiştir:
"Ümmü Habibe müstehaza idi ve kocası kendisiyle cinsi temasta
bulunurdu."
Ebu Davud dedi ki: Yahya
bin Main, "Mualla sikadır" dedi Ahmed bin Hanbel ise, Mualla re'ye
değer veren biri olduğu için ondan hadis rivayet etmedi.
Sadece Ebu Davud
rivayet etmiştir.
AÇIKLAMA: "Eser"den
anlaşıldığına göre Müstehaza olan bir kadına kocasının temasta bulunması
caizdir. Ulemanın çoğunluğunun görüşü de bu merkezdedir.
Sadece
ibn Sirin müstehazaya teması mekruh görmüş, Ahmed bin Hanbel de temasın cevazım
istihaza halinin uzamasına bağlamıştır. Ahmed'den başka bir görüşe göre ise,
erkeğin zinaya sapmasından korkulursa temas caiz, korkulmazsa caiz değildir.
Hanefi,
Şafii ve Maliklere göre; müstehaza, temiz hükmündedir. Namaz, oruç, mushafa el
sürme, i'tikaf caiz olduğu gibi, cinsi temas da caizdir.