باب: المعصوم
من عصم الله.
8. ALLAH'IN KORUDUĞU KİMSE KORUNUR
{عاصم}
/هود: 43/: مانع.
قال مجاهد:
{سداً} /يس: 9/: عن
الحق، يترددون
في الضلالة.
{دسَّاها}
/الشمس: 10/:
أغواها.
"Bugün -rahmet ettiği kimselerden başka- Allah'ın emrinden
kurtaracak hiçbir koruyucu yoktur. "(Hud. 43) Ayette geçen .....
(koruyucu) kelimesi .... (engelleyici) anlamındadır. "Hem Biz onların
önlerinden bir set ve arkalarından da bir set çektik."(Yasin. 9) Bu ayette
zikredilen ..... kelimesi doğruluktan ayıran set olup onların dalalet içinde
gidip geldikleri anlamındadır. "Onu
örten kimse de muhakkak ziyana uğramıştır. "(Şems, 10) ayetinde yer alan
.... (onu örten) kelimesi ..... (onu azdıran) anlamındadır.
حدثنا عبدان:
أخبرنا عبد
الله: أخبرنا
يونس، عن
الزُهري قال:
حدثني أبو سلمة،
عن أبي سعيد
الخدري،
عن
النبي صلى
الله عليه
وسلم قال: (ما
استخلف خليفة
إلا له
بطانتان:
بطانة تأمره
بالخير وتحضُّه
عليه، وبطانة
تأمره بالشر
وتحضُّه عليه،
والمعصوم من
عصم الله).
[-6611-] Ebu Said el-Hudri Nebi Sallallahu Aleyhi ve
Sellem'den şöyle nakletmiştir:
Her halifenin iki sırdaşı olur: Biri ona iyiliği emreder ve buna
teşvik eder.
Diğeri ise kötülüğü emreder ve buna teşvik eder. Ancak Allah'ın
koruduğu kimse korunur.
Bu hadis’in geçtiği diğer yer: 7198
Fethu'l-Bari Açıklaması:
''Ancak Allah'ın koruduğu kimse korunur'': Helake düşmemesi için
himaye edip kendisine çektiği kimse, Allah'ın koruduğu kimsedir. Allah'ın
kötülükten koruması, kollayıp muhafaza etmesidir. AlIah'a sarılmak da (i'tisam)
O'na sığınmaktır.Nebilerin ve Hz. Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in (s.a.s)
ismet sıfatları ise noksanlardan korunmuş olmaları, ruhi üstünlüklerle
donatılmaları, kendilerine yardım edilmesi, işlerinde sebat göstermeleri ve
huzur ve sükunet içinde olmalarıdır. Nebilerin korunmuş olmaları ile diğer
insanların korunmuş olmaları arasındaki fark İsmetin (günahtan korunmuş
olmanın) Nebiler için vacip (gerekli) iken başkaları için (caiz) mümkün
olmasıdır.