باب:
المتفلجات
للحسن.
82. GÜZELLİK İÇİN DİŞLERİNİN ARALARINI TÖRPÜLETEN KADINLAR
حدثنا عثمان:
حدثنا جرير،
عن منصور، عن
إبراهيم، عن
علقمة، عن عبد
الله:
(لعن
الله
الواشمات
والمستوشمات،
والمتنمصات،
والمتفلجات
للحسن، المغيرات
خلق الله
تعالى). ما لي
لا ألعن من
لعن النبي صلى
الله عليه
وسلم، وهو في
كتاب الله: {وما
آتاكم الرسول
فخذوه}. إلى:
{فانتهوا}.
[-5931-] Abdullah'tan, dedi ki: "Allah, yüce
Allah'ın hilkatini değiştiren, döğme yapan, kendisine döğme yaptırılmasını
isteyen, yüzündeki kılları aldıran ve güzelleşmek için dişlerini törpületerek
aralarını ayıran kadınlara lanet etmiştir. Hem ben Nebi Sallallahu Aleyhi ve
Sellem'in lanetlediği kimseleri ne diye lanetlemeyeyim ki? Üstelik bu husus
Allah'ın kitabında: "Rasul size ne verdiyse onu alın, size ne yasak
ettiyse ondan da sakının. "(Haşr, 7) buyruğunda da geçmektedir."
Fethu'l-Bari Açıklaması:
"Güzelleşmek için dişlerinin arasını törpületen
kadınlar." Dişlerinin arasını törpületen kadınlar (anlamı verilen:
el-mütefellicat) lafzı "mütefellice" lafzının çoğu lu dur. Bu da
dişlerinin arasını ayırmak için törpülenmesini isteyen yahut bu işi bizzat
yapan kadın demektir. (Kökünü teşkil eden) el-Fe le c ise, iki şeyin arasında
ayrılık meydana getirmek demektir. "et-Temc", birbirine yapışık
bulunan iki şeyin arasını törpü ve benzeri şeylerle ayırmak demektir. Bu da
adeten köpek dişleri ile ön dişlere has yapılan bir iştir. Kadının dişlerinin
bu halde olması güzel kabul edilir. Bazen bu işi dişleri birbirine yapışık olan
kadın, dişlerini birbirinden ayırmak amacıyla da yapabilir. Bazen bunu yaşlı
bir kadın yaşının küçük olduğu izlenimini vermek için de yapabilir. Çünkü yaşı
küçük kadının dişleri çoğunlukla ayrı ve yenidir. Bu özellik yaşlandıkça
kaybolur. Dişleri sivriitmeye ise "re" harfi ile "el-veşr"
denilir.
"Allah döğme yapanlara ve kendisine döğme yapılmasını
isteyenlere lanet etmiştir." (Kendisine döğme yaptıran kadınlar
anlamındaki): "el-Müstevşimat" lafzı "müstevşime"nin çoğulu
olup, kendisine el-veşm (denilen döğme) yapılmasını isteyen kadın demektir.
Dilciler şöyle demiştir: el-Veşm denilen şey, iğne ve benzeri bir şeyin kan
akıneaya kadar organa batırılması, sonra da oraya nevre yahut daha başka bir
tozun ekilerek oranın yeşil bir renk almasının sağlanması demektir.
Ebu Davud, Sünen'inde şunları söylemektedir: Döğme yapan kadın,
yüzüne sürme ya da mürekkep ile ben yapan kadındır. Döğme yaptırılmasını
isteyen kadın da kendisine bu uygulamanın yapıldığı kadındır, demektedir.
Döğme bazı hallerde el ve vücudun başka yerlerinde de olabilir.
Bu kimi zaman bir nakış şeklinde de yapılabilir, bazen daireler şeklinde de
yapılabilir. Bu işi yapmak, başlıktaki hadiste sabit olduğu üzere Ianetin
delaleti ile haramdır. Döğme yapılan yer necis olur. Çünkü kan orada hapsolup
kalmıştır. Eğer mümkün ise onun izale edilmesi -yara açmak sureti ile dahi
olsa- icab eder. Bundan dolayı ölmek yahut herhangi bir şeyi yitirmek ya da bir
organın sağladığı faydanın ortadan kalkması gibi bir tehlikeden korkulması hali
müstesnadır. O takdirde onu bırakmak caiz olur, günahın kalkması için tevbe
etmek yeterli olur. Bu hususta erkek ile kadın arasında da fark yoktur.
"Güzellik için dişlerini birbirinden törpületerek
ayıranlar." Bundan bu işi güzelleşmek için yapan kadının yerildiği
anlaşılmaktadır. Eğer -mesela- tedavi için buna gerek duyulacak olursa caiz
olur.
"Allah'ın hilkatini değiştirenler." Bu, döğme, yüzdeki
kılları aldırmak, dişleri birbirinden ayırmak işini yapanların ayrılmaz bir
niteliğidir. Saç eklemek de rivayetlerden birisine göre böyledir.