DEVAM:
45. Leğen, Bardak, Tahta Ve Taştan Yapılmış Kaptaki Su İle Gusletmek Ve Abdest
Almak
حدثنا
أبو اليمان
قال: أخبرنا
شعيب، عن
الزهري، قال:
أخبرني عبيد
الله بن عبد
الله بن عتبة: أن
عائشة قالت:
لما ثقل النبي
صلى الله عليه
وسلم واشتد به
وجعه، استأذن
أزواجه في أن
يمرض في بيتي،
فأذن له، فخرج
النبي صلى
الله عليه
وسلم بين
رجلين، تحط
رجلاه في
الأرض، بين
عباس ورجل
آخر. قال عبيد
الله: فأخبرت
عبد الله بن
عباس فقال:
أتدري من
الرجل الآخر؟
قلت: لا. قال: هو علي.
وكانت عائشة
رضي الله عنها
تحدث: أن النبي
صلى الله عليه
وسلم قال بعد
ما دخل بيته
واشتد وجعه:
(هريقوا علي
من سبع قرب،
لم تحلل أوكيتهن،
لعلي أعهد إلى
الناس). وأجلس
في مخضب لحفصة،
زوج النبي صلى
الله عليه
وسلم، ثم
طففنا نصب
عليه تلك، حتى
طفق يشير
إلينا: (أن قد
فعلتن). ثم خرج
إلى الناس.
[-198-] Âişe r.anha şöyle demiştir: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in hastalığı ağırlaşıp ağrısı şiddetlendiğinde benim evimde bakılması
için diğer eşlerinden izin istedi, onlar da izin verdiler.
Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bir tarafında Abbas diğer
tarafında da başka bir adam olduğu halde ayaklarını yerde sürüyerek çıktı.
Hz. Âişe'nin belirttiğine göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
evine girip ağrısı şiddetlendikten sonra "Üzerime bağları çözülmemiş yedi
kırba su dökün. Belki biraz halka vasiyette bulunurum" dedi. Bunun üzerine
Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) eşlerinden Hafsa'ya ait olan bir leğene
oturtuldu. Üzerine kırbaların suyunu dökmeye başladık. Sonunda Tamam, yeter" diye işaret etti. Daha
sonra da ashabının karşısına çıktı.
Tekrar: 664, 665, 679, 683, 687, 712, 713, 716, 2588, 3099, 3384,
4445, 5714, 7303.
AÇIKLAMA: Nebi (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in hastalığında
kendisine Hz. Âişe'nin evinde bakılması için diğer hanımlarından izin istemesi,
kasmîn (eşler arasında nibet paylaştırmanın) ona farz olduğunu gösterir. Yahut
bunu eşlerinin gönlünü hoş tutmak için de yapmış olabilir.
Tîbî şöyle demiştir: Hz. Peygamber'in yedi kırba su istemesi bu
sayı ile teberrükte bulunmak içindir. Çünkü bu sayının hem dinle ilgili işlerde
hem de yaratılış konularında önemi bulunmaktadır.
Taberânî bu hadisi "farklı kuyulardan" diye rivayet
etmiştir. Bunun tedavi amacıyla yapılmış olduğu anlaşılmaktadır. Nitekim
Sahih'teki diğer bir rivayette Hz. Peygamber Belki biraz rahatlarım da
insanlara tavsiyede bulunabilirim" demiştir.