FURKAN 37 |
وَقَوْمَ نُوحٍ
لَّمَّا
كَذَّبُوا
الرُّسُلَ
أَغْرَقْنَاهُمْ
وَجَعَلْنَاهُمْ
لِلنَّاسِ آيَةً
وَأَعْتَدْنَا
لِلظَّالِمِينَ
عَذَاباً
أَلِيماً |
37. Nuh kavmi,
peygamberleri yalanlayınca, Biz de onları suda boğduk ve onları insanlara bir
ibret kıldık. Zalimler için de çok acıklı bir azap hazırlamışızdır.
"Nuh kavmi"
buyruğundaki "kavm" kelimesinin nasb ile okunmasının sebebi ile
ilgili olarak dört görüş vardır. Birinci görüşe göre "Biz onları helak
ettik" buyruğundaki "onlar" anlamındaki "he" ve
"mim" zamirine atfedilmiştir. İkincisine göre "hatırla"
anlamındaki bir fiilin takdiri ile böyle okunmuştur. üçüncü açıklamaya göre
bundan sonraki ifadelerin açıkladığı bir fiilin takdiri ile böyle okunmuştur.
İfadenin takdiri de; (...): Biz Nuh kavmini suda boğduk onları suda
boğduk" şeklindedir. Dördüncü açıklamaya göre bu; "onları suda
boğduk" fiili dolayısıyla nasb edilmiştir. Bu açıklamayı da el-Ferra
yapmıştır.
Ancak en-Nehhas bu
açıklamayı kabul etmeyerek şöyle der: Çünkü "onları suda boğduk"
fiili iki mef'ul alan fiillerden değildir. O bakımdan hem "onlar"
anlamındaki zamirde hem de "Nuh kavmi" ifadesinde amel edemez.
"Peygamberleri
yalanlayınca" buyruğunda "peygamberler" diye cins isim
zikredilmiştir. Maksat ise sadece Nuh (a.s)'dır. Çünkü o dönemde onlara Nuh
(a.s)'tan başka gönderilmiş bir rasül yoktur. Nuh (a.s); la ilahe illallah demek
ve Allah'ın indirdiklerine iman etmek talebiyle gönderilmiştir. Onlar, onu
yalanlayınca böylelikle ondan sonra aynı mesaj ile gönderilmiş herkesi
yalanlamış oldular.
Şöyle de denilmiştir:
Tek bir rasülü yalanlayan bütün rasülleri yalanlamış demektir. Çünkü iman
bakımından onlar arasında ayırım gözetilmez. Ayrıca ne kadar peygamber
gönderilmişse, mutlaka o Allah'ın diğer peygamberlerini de tasdik etmiştir.
Aralarından tek bir peygamberi yalanlayan, o peygamberi tasdik eden bütün
peygamberleri de yalanlamış demek olur.
"Biz de onları suda
boğduk" yani daha önceden Hud Süresi'nde (36, 37. ayetlerin tefsirinde)
açıklandığı üzere tufan ile helak ettik.
"Ve onları
insanlara bir ibret" kudretimize dair apaçık bir alamet "kıldık.
Zalimler" yani Nuh kavminden şirk koşanlar "için de" ahirette
"çok acıklı bir azab hazırlamışızdır." Şöyle de denilmiştir: Yani
herbir zalim hakkındaki tutumum budur.
SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E
TIKLAYIN