ANA SAYFA             SURELER    KONULAR

 

HİCR

45

/

46

 

إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ {45}

 

 ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِينَ {46}

 

45. Takva sahipleri ise muhakkak cennetlerde ve pınar başlarındadırlar.

46. "Oralara esenlikle, güvenle girin" (denilecek).

 

"Takva sahipleri ise, muhakkak cennetlerde ve pınar başlarındadırlar."

 

Yani, hayasızlıklardan ve şirkten korunan kimseler "cennetlerde" bağ ve bahçelerde "ve pınar başlarındadırlar."

 

Bunlar dört tanedir: Su, şarap, süt ve bal pınarları. İnsan Suresi'nde sözü edilen pınarlar olan Kafur, Zencebil ve Selsebil ile Mutaffifin Suresi'nde sözü geçen Tesnime dair açıklamalar ve bu pınarların başında bulunacak kimseler, Yüce Allah'ın izniyle orada sözkonusu edilecektir.

 

"Pınarlar" kelimesinin, "ayn" harfinin ötreli okunuşu asla uygun okuyuştur. Esreli okuyuş ise "ya" harfine riayet iledir. Her iki şekilde de okunmuştur.

 

"Oralara esenlikle, güvenle girin" buyruğundaki "Oralara. .. girin" buyruğunu genel olarak "elif" vasıl ile ve "hı" harfi de ötreli olarak; "Girdi, girer" fiilinin emri şeklinde okumuşlardır. Takdiri de: "Oralara girin (denilecek)" şeklindedir.

 

el-Hasen Ebu'l-Aliye ve Ruveys, Yakub'dan, bir önceki kelimenin sonundaki tenvin ile "elif"i vasıl ve "hı" harfini ise esreli olarak ve; "Girdirildi" den meçhul bir fiil halinde okumuşlardır. Allah onları oraya girdirecektir, demektir. Sözü geçen kıraat alimlerinin; "Rahmetle ... girin, cennete"(el-A'raf, 49) buyruğu ve benzerlerinde izledikleri yol sondaki tenvini esreli okuyarak vasıl etmek şeklindedir. Ancak, onlar burada hemze üzerindeki harekeyi tenvine vermişlerdir. Zira, buradaki elif kat' içindir. Ancak, esreden ötreye bir intikal, sonra da ötreden esreye bir intikal olduğundan dolayı dile ağır gelir. (O bakımdan, az önce belirtilen şekilde okumuşlardır,)

 

"Esenlikle" yani, her türlü hastalık ve afetten kurtulmuş olarak; Yüce Allah'ın onlara vereceği bir selam ile, diye de açıklanmıştır. "Güvenle girin" ölmeyeceğinizden, azaba düçar olmayacağınızdan, oradan uzaklaştırılmayacağınızdan ve nimetlerin zevale ermeyeceğinden yana emin olarak demektir.

 

SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E TIKLAYIN

 

Hicr 47-48

 

 

 

ANA SAYFA             SURELER    KONULAR