ANA SAYFA             SURELER    KONULAR

 

YUNUS

99

وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لآمَنَ مَن فِي الأَرْضِ كُلُّهُمْ

جَمِيعاً أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُواْ مُؤْمِنِينَ

 

99. Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi elbette toptan iman ederlerdi. Böyle iken sen iman etsinler diye insanları zorlayıp duracak mısın?

 

"Eğer Rabbin dileseydi yeryüzünde bulunanların hepsi elbette toptan iman ederlerdi." Yani, onları ister istemez imana mecbur ederdi.

 

" ... ların hepsi" kelimesi, " ... an ... "ı te'kid içindir. "Toptan" kelimesi de Sibeveyh'e göre hal olarak nasbedilmiştir. el-Ahfeş de şöyle demiştir: Burada Yüce Allah'ın "hepsi"den sonra, bir de "toptan" buyruğunu getirmiş olması tekid içindir. 

 

Bu yönüyle Yüce Allah'ın: ''iki ilah edinmeyin"(en-Nahl, 51) buyruğu gibidir.

"Böyle iken sen, iman etsinler diye insanları zorlayıp duracak mısın?" buyruğu ile ilgili olarak İbn Abbas der ki: Peygamber (s.a.v.) bütün insanların iman etmelerini şiddetle arzu ederdi. Yüce Allah ise Levh-i Mahfuzda mutlu olduğu tesbit edilenler dışında kalanların iman etmeyeceğini ona haber verdi. Aynı şekilde Levh-i Mahfuzda bedbaht olacakları tesbit edilmişlerin dışındakilerin de sapmayacağını haber verdi.

 

Bir görüşe göre burada "insanIar"dan kasıt Ebu Talib'dir. Bu görüş de aynı şekilde İbn Abbas'tan nakledilmiştir.

 

SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E TIKLAYIN

 

Yunus 100

 

 

 

ANA SAYFA             SURELER    KONULAR