EN’AM 92 |
وَهَـذَا
كِتَابٌ
أَنزَلْنَاهُ
مُبَارَكٌ
مُّصَدِّقُ
الَّذِي
بَيْنَ
يَدَيْهِ
وَلِتُنذِرَ أُمَّ
الْقُرَى
وَمَنْ
حَوْلَهَا
وَالَّذِينَ
يُؤْمِنُونَ
بِالآخِرَةِ
يُؤْمِنُونَ
بِهِ وَهُمْ
عَلَى
صَلاَتِهِمْ
يُحَافِظُونَ |
92. Bu ise,
indirdiğimiz bir kitaptır. Mübarektir. Kendisinden öncekileri doğrulayıcıdır.
Şehirlerin anasını ve çevresindekileri uyarman için (indirdik onu). Ahirete
inanmakta olanlar buna da iman ederler. Ve onlar namazlarına da devam ederler.
"Bu ise,
indirdiğimiz bir kitaptır." buyruğunda"bir kitap"tan kasıt
Kur'an-ı Kerim'dir. "İndirdiğimiz" onun sıfatıdır.
"Mübarektir." Yani, ona bereketler verilmiştir. Bereket fazlalık demektir.
Bu kelimenin Kur'an dışında hal olarak nasbedilmesi de caizdir. (O takdirde
mübarek olarak indirdiğimiz bir kitaptır anlamına gelir).
Aynı şekilde:
"Kendisinden öncekileri doğrulayıcıdır" buyruğu da böyledir.
Kendisinden önce indirilmiş olan kitapları doğrulamaktadır. Şirki reddetmek ve
tevhidi tesbit etmekte önceki kitaplarla uyum halindedir. "Şehirlerin
anasını." Maksat Mekke'dir. Mekke'ye bu ismin verilişine dair açıklamalar
daha önceden (Al-i İmran, 97. ayetin tefsirinde) geçmiş bulunmaktadır. Kasıt
ise oranın ahalisidir, muzaf hazfedilmiştir. Yani Biz, bu Kitabı bereket ve
inzar için indirmişizdir. "Ve çevresindekileri" yani, bütün afakı,
herkesi, "uyarman için" indirdik.
"Ahirete inanmakta
olanlar buna da iman ederler." Bununla Yüce Allah'ın şu buyruğunun delili
ile Muhammed (s.a.v.)'e tabi olanlar kast edilmektedir: "Ve onlar
namazlarına da devam ederler." Ahirete iman etmekle birlikte Peygamber
(s.a.v.)'a ve onun getirdiği Kitaba iman etmeyen bir kimsenin bu imanının hiç
bir değeri yoktur .
SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E
TIKLAYIN