HUMEYDİ

 

74- Cübeyr b. Mut'im (r.a.) Hadisleri

 

565- ... Zühri şöyle diyor: Bana Muhammed b. Cübeyr b. Mut'im, babasından naklen onun (babasının) şöyle dediğini haber verdi: Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdular: "Benim bir takım isimlerim vardır. Ben Muhammed (övülen)'im. Ben Ahmed (övgüye en layık olan)'ım. Ben Mahi (silen)'im, Benimle küfür (yeryüzünden) silinir. Ben Haşir (toplayan)'im, insanlar ayaklarının üzerinde (dibinde) toplanan toplayıcıyım. Ben Akib (son gelenim) (s.a.v.)'im. Akib, kendisinden sonra peygamber gelmeyendir."

 

Tahric: Buhari, Menakıb: 3532; Müslim, Fedail: 2354.

 

 

 

566- ... Muhammed b. Cübeyr b. Mut'im'in babasından rivayet ettiğine göre babası, Peygamber (s.a.v.)'in akşam namazında (Tur) suresini okuduğunu işitmiş.

 

Süfyan şöyle dedi: Bu hadis hakkında şöyle dediler: Cübeyr (r.a.) şöyle dedi: Bu sureyi Peygamber (s.a.v.)'tan işittim, o sırada ben müşrik idim. Neredeyse kalbim uçayazmıştı. Süfyan devamla: Bunu bize Zühri söylemedi, demiştir.

 

Tahric: Buhari, Ezan: 765; Müslim, Salat: 463.

 

 

 

567- ... Süfyan anlattı şöyle dedi: Zühri, Muhammed b. Cübeyr b. Mut'im (r.a.)'den, Cübeyr b. Mut'im'in oğlu Muhammed de babasından naklen, babasının Peygamber (s.a.v.) şöyle derken işittiğini söyler: "Kesen cennete giremez. "

 

Süfyan: Buradaki "Kesen"in yorumu, ''Akraba ziyaretini kesendir" demiştir.

 

Tahric: Buhari, Edep: 5984; Müslim, el-Birrve Sıla: 2556.

 

 

 

568- ... Zühri'nin Muhammed b. Cübeyr b. Mut'im (r.a.)'den onun da babasından aktardığına göre Nebi (s.a.v.) şöyle buyurdular: ''Mut'im b. Adiy sağ olsaydı da şu kokmuşlar (müşrik esirler) ya da şu esirler (Bedir esirleri) hakkında benimle konuşsaydı, onun hatırına esirleri serbest bırakırdım."

 

Tahric: Buhari, Farzı'l-Hums: 3139; Tabarani, Kebir No: 1505.

 

 

 

569- ... Muhammed b. Cübeyr b. Mut'im (r.a.)'in babasından aktardığına göre babası şöyle anlatıyor: Arafa günü bir devemi kaybettim, onu aramak için Arafat'a çıktım. Peygamber (s.a.v.)'i halkla birlikte Arafat'ta vakfe yaparken gördüm. (Kendi kendime) Bu insanlar Hums'tur (Vakfe için Arafat'a çıkmayan ve yalnızca Müzdelife'de vakfeyle yetinen Kureş ve ona uyanlardır), onların burada ne işleri var ki? diye sordum.

Süfyan diyor ki: Humuslar, dinine düşkün olanlar demektir. Kureyş, dindarlığıyla anılırdı. Şeytan (aleyhilla'ne) onların heva ve heveslerine uymalarını istedi ve onlara:

- Eğer siz kendi hareminiz (tazim ettiğiniz yerler) dışındaki yerlere tazim ederseniz, halk sizin hareminizi (tazim ettiğiniz yerleri) küçümser, dedi. Bunun sonucu olarak onlar da haremden (tazim ettikleri yerden) çıkmazlardı.

 

Tahric: Buhari, Hac: 1664; Müslim, Hac: 1220.

 

 

 

570- ... Humeyd b. Kays el-A'rec'in Mücahid (r.a.)'den aktardığına göre Nebi (s.a.v.) ömrü boyunca (Arafat bölgesine) her gittğinde Arafatta dururdu.

 

Tahric: Ezruki, Tarihu'I•Mekke: c. 2, S. 196.

 

 

 

571- ... Ebu'z-Zübeyr'in anlattığına göre Abdullah b. Babah, Cübeyr b.

Mut'im (r.a.)'den şöyle rivayet ediyor: Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdular: 'fibdulmuttalip oğulları! Ya da Abdü Mena! oğulları! Ka'be'yle ilgili bir görev alırsanız, Ka'be'yi tava! eden ve Ka'be'de namaz kılan hiç kimseyi bundan alıkoymayınız. Herkes gece gündüz dilediği zaman tava! etsin ve namaz kılsınlar. ''

 

Tahric: Hakim, I / 448; Beyhaki, Salat: II / 461.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki başlığa tıklayın:

 

75- Halid b. Velid (r.a.) Hadisi