HAKİM el-Müstedrek |
FİTEN VE MELAHİM |
3491- Yırtıcı Hayvanlar insanlarla Konuşmadıkça Kıyamet
Kopmayacaktır |
8490- ... Bize el-Kasım
b. el-Fadl el-Harran i, Ebu
Nadra el-Abdi'den tahdis
etti. O Ebu Said el- Hudri (r.a.)’den şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Nefsim elinde olana yemin
ederim ki yırtıcı hayvanlar insanlarla konuşmadıkça bir kişiyle kamçısının ucu,
ayakkabısının bağı konuşup da kendisi gittikten sonra ev halkının neler
yaptıklarını ona haber vermedikçe kıyamet kopmayacaktır."
Bu Müslim'in şartına
göre sahih bir hadis olmakla birlikte Buhari ile bunu
tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric: Tirmizi, 2181. Bu ise
bundan bir hadis sonra gelecek olan hadisin son kısmıdır. Hakim
bu hadisi burada tamamlamamıştır, oraya bakınız.
8491- * ... Bize Süfyan, el-Ameş’den tahdis etti. O Umare b. Umeyr’den, o Ebu Ammar’dan, o Huzeyfe (r.a)’den şöyle dediğini nakletti:
Sizden herhangi biriniz fitnenin kendisine isabet edip etmediğini öğrenmek
isterse (kendi durumuna) bir baksın. Eğer daha önce haram gördüğü bir şeyi
helal görmeye başladıysa fitne ona isabet etmiş demektir. Şayet daha önce helal
gördüğü bir şeyi haram görmeye başlarsa fitne ona isabet etmiş demektir.[Sahih]
Bu Buhari
ve Müslim'in şartına göre senedi sahih bir hadis olmakla birlikte bunu tahriç etmemişlerdir.
8492- * ... Bize
el-Kasım b. el-Fadl tahdis
etti, bize Ebu Nadra, Ebu Said el-Hudri
(r.a)'den şöyle dediğini tahdis etti: Bir çoban
el-Hane denilen (Medine'nin kara taşlıkları bilinen) yerde koyunlarını
otlatırken kurt o koyunlardan birisine saldırdı. Ancak çoban kurdun koyunu
almasına engeloldu. Kurt kuyruğu üzerine oturarak: Ey
Allah'ın kulu yüce Allah'ın benim önüme sürüklediği bir rızkı almama engel
oluyorsun dedi. Adam: Hayret bir kurt benimle bir insan gibi konuşuyor deyince,
kurt: Ben sana benden daha hayret verici bir şeyi haber vereyim mi? Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) iki harre (Medine'nin iki
kara taşlığı) arasında insanlara geçmişlere dair haberleri bildiriyor dedi.
Bunun üzerine çoban koyunlarını Medine köşelerinden bir köşeye götürüp,
bıraktıktan sonra Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in huzuruna gitti ve ona olanı haber verdi. Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) da insanların arasına çıktı sonra Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Nefsim elinde olana yemin ederek söylüyorum
ki doğru söylemiştir" dedi.
Bu Müslim'in şartına
göre sahih bir hadis olmakla birlikte Buhari ile bunu
tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric: İbn Hibban,
6494; Mecma, VIII, 291'de hadisin ayrıca İmam Ahmed, Müsned (III, 88)'de; Bezzar, Müsned, (2431'de) rivayet
edildiğini belirterek: İmam Ahmed'in iki senedinden
birisinin ravileri Sahih'in ravileridir
demiştir. İbn Kesir, Şemail, 273'de senedinin sahih
olduğunu belirtmiştir. Hadisi ayrıca Beyhaki, Delailu'n-Nubuvve, VI, 42; Ebu Nuaym, Delail,
no: 275'te yer almaktadır. Bundan bir rivayet öncesinde geçtiği gibi hadisin
bir bölümü ayrıca Tirmizi'de vardır.
8493- ... Bize Abdurrezzak bildirdi, bize Ma'mer,
Eyyub’dan bildirdi. O İbn Sirin'den, o Ukbe b. Evs'den, o
Abdullah b. Amr b. el-As (r.a)'dan
şöyle dediğini nakletti: Bir emirin yahut bir
kabilenin ortaya çıkışı esnasında iki kesim bir cahiliye davası üzerinde
birbiriyle savaşacaktır. Zelil olmakla birlikte üstün gelecek olan taife
üstünlüğünü sağladıktan sonra düşmanından ona bitişik olanlar ona rağbet eder
ve böylelikle cehenneme atılmış olur.[Sahih]
Bu Buhari
ve Müslim'in şartına göre sahih bir hadis olmakla birlikte bunu tahriç etmemişlerdir.
8494- * ... Bize Ebu Nuaym ve Ebu
Huzeyfe tahdis edip dedi ki: Bize Süfyan,
Mansur’dan tahdis etti. O Salim b. Ebi'l-Cadd’den, o Nubayt b. Şerit'ten, o Huzeyfe (r.a)’den şöyle dediğini
nakletti: Bir fitne kalplere arz edilir. Onu kabul etmeyen her bir kişinin
kalbi üzerine beyaz bir nokta konulur. Onu reddetmeyen her bir kimsenin kalbine
de siyah bir nokta konur. Daha sonra kalplere bir başka fitne arz edilir. Eğer
birinci defasında fitneyi kabul etmeyen kalp, bunu da kabul etmeyecek olursa o
kimsenin kalbine beyaz bir nokta koyulur. Şayet ona karşı çıkmayacak olursa bu
sefer siyah bir nokta konur. Daha sonra bir başka fitne kalplere arz edilir.
Bundan önceki iki seferinde ona karşı çıkan kalp eğer yine onu reddederse daha
ileri derecede beyazlaşır ve berraklaşır, ebediyen bir fitne ona zarar vermez.
Eğer ilk iki defasında o fitneye karşı çıkmamış sa
kararır, geri döner, baş aşağı döner, artık ne hak diye bir şey tanır, ne de münkeri münker olarak görüp karşı
çıkar.
Bu Buhari
ve Müslim'in şartına göre sahih bir hadis olmakla birlikte bunu tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric: Bu Müslim, 144'de yer alan bir hadisin bir
bölümüdür. Müslim'de bu mana buna yakın lafızlarla kaydedilmiştir. Gerçek şu ki
benim içim buradaki anlatıma karşı pek rahat değildir. Bu lafızları eğer
Müslim'in lafızları ve anlatımı ile karşılaştıracak olursak bu senette yer alan
birilerinin bu hadisin ibareleri ile fasahatını
ortadan kaldıracak kadar oynadığını görürüz. Ben bu işi yapan kişide Ebu Nuaym'dan sonrakilerden
başkalarının olduğunu da sanmıyorum. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
3492- Nebi (-sav-)'in
Kendilerinden Sakındırmış Olduğu Yedi Fitneye Dair