HAKİM el-Müstedrek |
EDEB |
3231- Tek Bir Elbise (Örtü) içinde Erkeğin Teninin
Erkeğe, Kadının Teninin Kadına Değmesinin Yasak Oluşu |
7845- ... Bize
Abdurrahman b. Ebi'z-Zinad, Musa b. Ukbe’den tahdis etti. O Ebu'z-Zubeyr’den, o
Cabir (r.a)’den şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'ı aynı elbise (örtü) altında erkeğin teninin erkeğe değmesini, yine
aynı örtü altında kadının teninin kadına değmesini yasakladığını dinledim.
Bu Müslim'in şartına
göre sahih bir hadis olmakla birlikte Buhari ile bunu tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric: İmam
Ahmed, Müsned, III, 356, 389. Abdurrahman yoluyla böylece rivayet etmiştir.
Bundan sonraki rivayete de bakınız.
7846- .. , Bize Ebu
Şihab, İbn Ebi Leyla’dan tahdis etti. O Ebu'zZubeyr’den, o Cabir (r.a)’den
şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) aynı örtü
içerisinde kadının teninin kadına, erkeğin teninin erkeğe değmesini yasakladı.
İbn Ebi Leyla dedi ki:
Ben böyle bir işten dolayı tazir (hafif ceza)yı uygun görüyorum.
Muhammed b.
Abdurrahman b. Ebi Leyla ise ashab-ı kiramın ensarının en değerli ailesinden
gelmekte olup, Kufe'nin müftisi ve fakihidir. O bundan dolayı tazir cezasını
gerekli görmüşse ona uymak gerekir.
İbn Ebi Leyla,
Muhammed b. Abdurrahman olup, doğru sözlüdür fakat hıfzı oldukça kötüdür. Şu
kadar var ki bundan önceki rivayette ona Musa b. Ukbe mutabaatta bulunmuştur. O
da Buhari ve Müslim'in ravilerindendir. (Bundan önceki hadisi) şayet
Abdurrahman b. Ebi'z-Zinad, Musa'dan hıfzedip bellemiş ise hadis sahihtir. Bu
hadisi Heysemi, Mecma, VIII, 102'de zikrederek hadisin İmam Ahmed ve Evsat'ta
Taberani tarafından muhtasar olarak rivayet edildiğini belirtmiş, senedinde İbn
Ebi'z-Zinad vardır ve o zayıfbir ravidir demiştir.
7847- * ... Ebu İshak
eş-Şeybani’den, o İkrime’den, o İbn Abbas (r.a.)’dan şöyle dediğini nakletti:
Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Erkeğin teni
erkeğe, kadının teni de kadına değmesin."
Bu Buhari'nin şartına
göre sahih bir hadistiL Müslim ile birlikte bu hadisin sahih olduğunu ittifakla
kabul etmişlerdir.
Diğer Tahric: İbn
Hibban, Sahih, 5582; Mecma', vIII, 102'de bunu İmam Ahmed, Taberani ve Bezzar
rivayet etmiş olup, Ahmed'in iki senedinden birisinin ravileri sahihin
ravileridir, Bezzar'ın ki de öyledir demektedir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
3232- Avreti
Örtmeksizin Hamama Girmenin Yasak Oluşu