HAKİM el-Müstedrek |
LİBAS |
3064- Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in Nubuvvet
Adına ilk Gördüğü Ona Örtün Denilmesi Olmuştur |
7435- * ... Bize en-Nadr
Ebu Ömer el-Hazzaz, İkrime'den tahdis etti. O İbn Abbas (r.a)’dan şöyle
dediğini nakletti: Ebu Talip zemzem kuyusunu açmak için uğraşıyordu. O sırada
henüz çocuk yaşta olan Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) de taş taşıyanlar
arasında idi. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) izarım (belden aşağısını örten
elbisesini) alıp taşın altına (omuzunun üzerine) koyarak kendisini korumak
isteyince, üzeri de açılmış oldu. Hemen bayıldı, Ebu Talib'e: Oğluna yetiş, o
bayıldı diyehaber verildi. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in baygınlığı
geçip, kendisine gelince, Ebu Talib ona neden bayıldığını sordu. O: "Üzerinde
beyaz elbise bulunan birisi bana gelip, örtün dedi" diye cevap verdi.
İbn Abbas dedi ki: İşte
bu Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in nubuvvet adına ilk gördüğü ona örtün
denilmesi oldu. O günden itibaren avreti asla görülmedi.
Bu senedi sahih bir
hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir.
Bunun şahidi
Ebu't-Tufayl yoluyla gelen şu hadistir:
Diğer Tahric:
Taberani, Kebir, 11651'de Yahya el-Himmani yoluyla böylece muhtasar olarak
rivayet etmiştir. Heysemi, Mecma, II, S2'de zikretmiş olup, senedinde en-Nadr
Ebu Ömer el-Hazzaz vardır, zayıf olduğunu ittifakla kabul etmişlerdir
demektedir.
7436- *Bunu bize
Muhammed b. Abdulhamid es-San'ani haber verdi. .. Bize Ma'mer, Abdullah b.
Osman b. Huseym'den bildirdi. O Ebu't-Tufeyl'den şöyle dediğini nakletti: Beyt
(Kabe) bina edilince insanlar taş taşıyorlardı. Nebi (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) da onlarla birlikte taşırken elbisesini alıp omuzu üzerine koydu. Bu
sefer ona: Avretini açma diye seslenildi, O da taşı bırafuıp, elbisesini
giyindi.
Bu senedi sahih bir
hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric:
Sahihtir. İmam Ahmed, Müsned, V, 454-455'te Abdurrezzak'tan böylece rivayet
edilmiştir.
7437- *Bize Ebu'l-Abbas
Muhammed b. Yakub tahdis etti ... Bize Mervan b. Muaviye el-Fezari tahdis etti.
Bize Fakih Ahmed b.
Süleyman da haber verdi. .. Bize Yezid b. Harun tahdis etti. (Mervan ile
birlikte) dediler ki: Bize Behz b. Hakim babasından tahdis etti. O dedesi
(r.a)'nden şöyle dediğini nakletti: Ben: Ey Allah'ın Rasulü bizim
avretlerimizin durumu nedir, neresini açabilir, neresini aç amayız? Şöyle
buyurdu: "Avretini eşin yahut sağ elinin sahip olduğu (cariyen)
dışındakilerden koru (açma)" buyurdu. Ben: Peki, bazı kimselerin bir kısmı
yukarıda, bir kısmı aşağıda bulunurlarsa durum ne olur dedim. O: "Eğer
kimsenin görmemesini sağlayabilirsen avretini kimse görmesin" buyurdu.
Ben: Peki, ya kişi tenhada tek başına ise dedim. Allah Rasulü: "Allah
kendisinden haya edilmesine daha bir hak sahibidir" buyurdu ve elini
fercinin üzerine koydu.
Bu senedi sahih bir
hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir.
Diğer Tahric: Ebu
Davud, 4017; Tirmizi, 2670, 2795; İbn Mace, 1920; Buhari, l, 266'da kesin ifade
ile mu allak olarak; Kesin olarak bilinen husus da Buhari'nin hadisi muallak
olarak rivayet ettiği zaman adını zikrettiği kimse hakkında ifadesini kesin
kullanır. Ondan sonrakiler için değil yani bu hadis ona göre Behz'e kadar
sabittir. Ondan sonrakiler için değildir. Evet, Behz'in babasından, onun
dedesinden rivayeti ilim adamlarının çoğunluğu tarafından hasen kabul
edilmiştir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan: