HAKİM

el-Müstedrek

MA’RİFETU’S-SAHABE

 

1836- Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın Vefatı Esnasında Ali ile Gizlice Konuşması

 

4726- * ... Bize Abdullah b. Muhammed b. Şeybe tahdis edip dedi ki: Bize Cerir b. Abdulhamid, el-Muğire'den tahdis etti. O Ebu Musa'dan, o Ümmü Seleme (r.a)’dan şöyle dediğini nakletti: Adına yemin ettiğim zat hakkı için diyorum ki: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'a ahdi itibariyle en yakın olan kişi (yani vefatından önce onunla en son beraber olan kişi) Ali olmuştu. Biz Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ı sabahleyin ziyaret ettiğimiz vakit o: "Ali geldi (mi), Ali geldi (mi?)" diye defalarca söyleyip durdu. Fatıma (r.anha) şöyle dedi: Galiba onu bir iş için göndermiştim. (Ümmü Seleme) sonra geldi dedi. Ümmü Seleme (devamla) dedi ki: Ben onun (Nebi -s.a-'ın-) Ali ile bir işi olduğunu anladım. Bu sebeple evden dışarı çıktık ve kapının yanında oturduk. Aralarında kapıya en yakın olanlardan birisi idim. Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ali'nin üzerine eğildi ve gizlice onunla konuşup fısıldaşmaya başladı. Sonra o gün Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın ruhu kabzedildi. Bu sebeple insanlar arasında ahid itibariyle ona en yakın kişi (onunla en son beraber bulunan kişi) Ali olmuştu.

 

Bu senedi sahih bir hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir.

 

 

 

4727- * ... Bize Harami b. Umare tahdis etti. Bana el-Fadl b. Umeyre tahdis etti. Bana Meymun el-Kurdi, Ebu Osman en-Nehdi'den tahdis ettiğine göre Ali (r.a) şöyle dedi: Biz Medine sokaklarında iken Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) da elimden tutmuş olarak bir bahçenin yanından geçtik. Ey Allah'ın Rasulü! Bu ne kadar güzel bir bahçe dedim. o: "Senin için cennette bundan daha güzeli vardır" buyurdu.

 

Bu senedi sahih bir hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir.

 

Diğer Tahric: Keşfu'l-Estar'da belirtildiği üzere Bezzar bunu Müsned'inde Harami b. Umare yolundan rivayet ettiği gibi Ebu Ya'la, 1, 426'da bu yoldan nakledilmiştir. Her iki kaynakta da nispeten daha uzundur. Heysemi de Mecmau'z-Zevaid, IX, 11S'de hadisi kaydederek: Senedinde el-Fadl b. Amira vardır ki İbn Hibban sika olduğunu söylerken başkaları zayıf olduğunu söylemiştir. Geri kalan ravileri ise sikadırlar demektedir. Hafız, el-Metalibu'l-Aliye, 3960'da hadisi kaydettikten sonra her iki kaynak tarafından da rivayet edildiğini belirtip hakkında bir şey söylemeyip susmuştur. el - Bezzar ise bu hadisi tahriç ettikten sonra biz bu hadisi Ali (r.a)'den ancak bu senet ile rivayet edildiğini biliyor ve Ebu Osman'ın Ali'den bunun dışında bir rivayet naklettiğini bilmiyoruz demektedir. Derim ki: Taberani de Mecmau'z-Zevaid, IX, 11S'de geçtiği üzere bunun İbn Abbas'tan gelen bir şahidini de kaydetmiş fakat senedi oldukça zayıftır.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

1837- Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın Ali'nin Öldürülmesini Haber Vermesi