HAKİM

el-Müstedrek

MA’RİFETU’S-SAHABE

 

1779- Ömer'in Aişe'den Hücresinde Defnedilmesi için izin istemesi

 

4575- * ... Bize Muhammed b. Bişr tahdis etti, bize Muhammed b. Ömer tahdis edip dedi ki: Ebu Seleme ve Yahya b. Abdurrahman b. Hatıb ile bizim yaşlılarımızın tahdis ettiklerine göre Ömer b. el-Hattab (r.a) hançerlenince (oğlu) Abdullah'a şöyle dedi: Aişe'ye git ve ona benden selam söyle ve de ki:

Ömer sana diyor ki: Eğer sana zarar vermeyecek ve senin yerini daraltmayacak ise ben iki arkadaşımla birlikte defnedilmek istiyorum. Şayet bu sana zarar verecek ve senin yerini daraltacak ise yemin ederim ki şu Baki'de Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın ashabından ve müminlerin anneleri arasında Ömer’den hayırlı olan kimseler defnedilmiş bulunmaktadır. Elçi Aişe'ye gidince şüphesiz ki böyle bir şeyin bana zararı olmaz ve yerimi de daraltmaz, diye cevap verince Ömer: Beni ikisiyle birlikte defnediniz dedi.

 

Diğer Tahric: İbn Sa'd, III, 363'te bunu İbn Ömer'den, Urve'den, Malik b. Enes'den, Abdullah b. Hantab'dan diye rivayet etmiştir. Bu rivayetlerin bir kısmında ise Muhammed b. Ömer el-Vakıdi yoktur. Bu rivayet ayrıca Buhari, 3497'de Amr b. Meymun'un rivayet ettiği bir hadis olarak yer almıştır.

 

 

 

4576- * ... Bana Hişam b. Sa'd, Amr b. Osman b. Hani’den haber verdi. O el-Kasım b. Muhammed'den şöyle dediğini nakletti: Kabre yani Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın, Ebu Bekir'in ve Ömer'in, Aişe (r.anha)'ın hücresindeki kabirlerine baktım da kabirler üzerinde küçük kırmızı çakıl taşlar olduğunu gördüm.

 

 

4577- * ... Bize Kadı Ebu Yusuf, Yahya b. Said el-Ensari'den tahdis etti. O Enes (r.a)’den şöyle dediğini nakletti: Ömer 63 yaşında iken ruhu kabz edildi.

 

 

4578- * ... Bize Zuheyr, Yezid b. Ebi Ziyad’dan tahdis etti. O Ebu Cuhayfe’den, o Abdullah b. Mesud (r.a)’dan şöyle dediğini nakletti: Şüphesiz ki Ömer çok sağlam bir kale idi. O kaleye İslam girer ve ondan çıkmazdı. Ömer öldürülünce o kale yara aldı. Ordan İslam çıkıyor ve oraya girmiyor. Salihlerin adı anılacak olursa Ömer'in adı anılarak başlanır.

 

Diğer Tahric: İbn Sa'd, III, 371'de bir başka yoldan; Taberani, 8812'de ve devamında bazen fazla, bazen eksik değişik yollardan rivayet etmiş bulunmaktadır.

 

 

 

4579- * ... Bize Süfyan b. Uyeyne, Cafer b. Muhammed'den tahdis etti. O babasından, o Cabir b. Abdullah (r.a.)'tan rivayet ettiğine göre Ali, Ömer'in yüzü örtülü olduğu halde Ömer'in bulunduğu yere girdi. Allah'ın rahmeti üzerine olsun dedikten sonra şunları söyledi: İnsanlar arasında şu yüzü örtülü olan kimsenin sahifesinde (amel defterinde) yazılı olanlar ile birlikte Allah'ın huzuruna çıkmayı daha çok arzu ettiğim bir kimse yoktur.

 

Diğer Tahric: İbn Sa'd, III, 369. Cabir'den buradakinin aynısı sonra bu hadisi Cafer b. Muhammed'den, o babasından, o Ali'den munkatı olarak (III, 370)'de birçok yoldan rivayet etmiştir. Hadis el-Pesevi, II, 745'te bu şekilde mevsul olarak yer almıştır. Mevsul rivayetin senedi sahihtir. Ayrıca bk. İmam Ahmed, Fedailu's-Sahabe, no: 345

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

1780- Ömer (r.a)'a Ağıt Olarak Söylenen Şiirler