HAKİM el-Müstedrek |
İMAMET VE CEMAATLE NAMAZ |
353- Ezanı Duyduğu Halde Ona Gelmeyen Bir Kimsenin
Mazeret Sebebiyle Olması Hali Dışında Namazı da Olmaz |
929- Bize Hafız Ebu Ali el-Huseyn b. Ali tahdis etti ... Bize Said b. Amir, Şube'den tahdis etti.
O Adiy b. Sabit'ten, o Said
b. Cubeyr'den, o İbn
Abbas'tan şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Ezanı duyduğu halde ona gelmeyen bir kimsenin -mazeretten dolayı olması
hali dışında- namazı yoktur" buyurdu.
930- Bize Ebu Said Ahmed
b. Yakub es-Sakafi tahdis etti. .. Bize Ebu Süleyman Davud b. el-Hakem tahdis etti, bize Şube, Adiy b.
Sabit'ten tahdis etti. O Said
b. Cubeyr'den, o İbn
Abbas'tan şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Kim ezan sesini duyduğu halde ona gelmeyecek olursa -mazeret sebebi ile
olması hali dışında- onun namazı yoktur."
Bu hadiste Şube lehine
şahitler arasında müsned mutabaatlar
da bulunmaktadır.
Bunlardan birisini;
931 - Bize Fakih Ebu Nasr Ahmed
b. Sehl Buhara'da tahdis etti... Said b. Cubeyr'den, o İbn Abbas'tan şöyle
dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Kim ezan okuyanı duyduğu
halde ona uymaktan bir mazeret kendisini alıkoymuyorsa (ve mazeretsiz olarak
cemaate katılmıyorsa) onun namazı yoktur." Ashab:
Mazeret nedir? diye sordu, o: "Korku yahut hastalıktır" buyurdu.
Diğer Tahric: Ebu Davud'da
bulunan bir ziyadedir. Önceki rivayetlere de bakınız. Hadis Beğavi,
Şerhu'sSünne, 794; Darakutni,
Sünen, i, 420; Taberani, el-Kebir, 12265. Hepsi
hadisi merfu olarak rivayet etmişlerdir. Ayrıca İbn Ebi Şeybe,
Musannef, r, 345'te Veki"den,
o Şube'den diye mevkuf olarak rivayet etmiştir. Hakim'in bu son lafzı ise Ebu Cenab dolayısı ile zayıftır.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan: