HAKİM

el-Müstedrek

TAHARET

 

203- Hafız Yahya b. Main, Hafız Ahmed b. Hanbel ve Hafız ibnu'l-Medini'nin Bir Araya Gelerek Erkeklik Organına Dokunmaktan Dolayı Abdest Alma ile ilgili Hadis Hakkındaki Tartışmalarının Anlatılması

 

497- *Bize Hafız Ebu Bekr Muhammed b. Abdullah b. el-Cerrah el-AdI Merv'de tahdis etti. Bize Kadı Abdullah b. Yahya es-Serahsi tahdis etti, bize Hafız Reca b. Murecca tahdis edip dedi ki: Ben Ahmed b. HanbeL, Ali İbnu'l-Medini ve Yahya b. Main Hayr mescidinde bir araya geldik. Erkeklik organına dokunma hususunu tartıştılar. Yahya b. Main: Bundan dolayı abdest alır dedi. Ali İbnu'l-Medini de KMelilerin görüşünü ifade etti ve onların görüşlerini taklit etti. Yahya b. Main de Safvan kızı Busra'nın hadisini delil gösterdi. Ali İbnu'l-Medini ise Kays b. Talk'ın babasından diye rivayet ettiği hadisi delil gösterdi ve Yahya b. Main'e: Busra ve Mervan'ın isnadını nasıl taklit edebilirsin? Mervan bir güvenlik görevlisini gönderdi, sonra da onun cevabını kendisine geri çevirdi dedi. Bunun üzerine Yahya: Sonra Urve bizzat Busra'nın yanına gidip, ona soru sorup, Busra ağzından hadisi ona aktarıncaya kadar buna kani olmadı dedi. Yine Yahya şöyle dedi: İnsanlar Kays b. Talk hakkında çok şeyler söylediler ve onun hadisi delil gösterilmez. Bunun üzerine Ahmed b. Hanbel -Allah ondan razı olsun- şöyle dedi: Her iki durum da sizin dediğiniz gibidir. Bu sefer Yahya: Malik, Nafi'den, onun İbn Ömer'den rivayet ettiğine göre o, erkeklik organına el değdirmekten dolayı abdest almıştır dedi. Bunun üzerine Ali şöyle dedi: İbn Mesud: Ondan dolayı abdest alınmaz, o senin vücudundan bir parçadan başka bir şey değildir derdi. Bu sefer Yahya: İbn Mesud'un bu görüşünü kimden naklediyorsunuz deyince, Ali şu cevabı verdi: Süfyan'dan, o Ebu Kays'dan, o Huzeyl'den, o Abdullah (b. Mesud)'dan dedi (ve şöyle devam etti: ) İbn Mesud ve İbn Ömer bir arada sözkonusu olup da ihtilaf edecek olurlarsa, İbn Mesud'a uymak daha uygundur. Ahmed b. Hanbelona şöyle dedi: Evet, öyledir ama Ebu Kays el-Evdi hadisi delil gösterilemeyen bir kişidir. Bu sefer Ali şöyle dedi: Bana Ebu Nuaym tahdis etti, bize Mis'ar, Umeyr b. Said'den tahdis etti. O Ammar b. Yasir'den şöyle dediğini nakletti: Ben ona ya da burnuma dokunmuşum hiç aldırmam. Ahmed bu sefer şöyle dedi: Ammar ile İbn Ömer (rivayetlerinin kıymeti bakımından) birbirine eşittirler. Dileyen bunu alır, dileyen öbürünü alıp kabul eder. Bu sefer Yahya: Umeyr b. Said ile Ammar b. Yasir arasında büyük bir uçurum vardır dedİ 

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

204- Basılan Yerdeki Pislikten Ötürü Abdest Alınmaz