MÜSNED-İ HANBEL |
YÖNETİCİLİK VE HİLAFET |
ANA SAYFA
Kur’an Hadis Sözlük Biyografi
6- İnsanlarla
Aralarına Mesafe Koyan Yöneticiler
1. Ashabdan Biri
27114 (1) Ebu'ş-Şemmah el-Ezdi bildiriyor: Nebi'in (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) ashabından biri olan amcam oğlu, Muaviye'nin yanına girdi ve dedi
ki: "Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu
işittim: ''Bir konuda insanların idarecisi yapılan kişi, yoksullara mazlumlara
ve ihtiyaç sahiplerine kapısını kapatırsa merhamete en çok ihtiyacı olduğu bir
zamanda Allah ona karşı rahmet kapılarını kapatır.''
[Zayıf]
Diğer tahric: Ebu Ya'la
(7378) ve Beyhaki, Şuabu'l-iman'da (7384) rivayet ettiler.
Heysemi (9066) der ki:
"Hadisi imam Ahmed ve Ebu Ya'la rivayet etmiştir. Ravilerden
Ebu'ş-Şemmah'ı tanımıyorum. Diğer ravileri güvenilir kimselerdir."
27115 (2)- Ebu'ş-Şemmah
el-Ezdi bildiriyor: Nebi'in (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ashabından biri olan
amcam oğlu, Muaviye'nin yanına girdi ve dedi ki: "Resulullah'ın
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu işittim: ''Bir konuda
insanların idarecisi yapılan kişi, yoksullara mazlumlara ve ihtiyaç sahiplerine
kapısını kapatırsa, merhamete en çok ihtiyacı olduğu bir zamanda Allah ona
karşı rahmet kapılarını kapatır. ''
[Zayıf]
2. Muaz
27116- Muaz'ın bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): ''Bir konuda insanların idarecisi olan kişi, zayıf ve ihtiyaç
sahipleriyle arasına mesafe koyarsa kıyamet gününde Allah da onunla arasına mesafe
koyar'' buyurmuştur.
[Sahih]
Diğer tahric: Taberani,
el ... Mu'cemu'l-kebir'de (20/316) rivayet etti. Heysemi (5/210) ravilerinin
güvenilir olduğunu söylemiştir.
3. Amr b. Murre
27117- Ebu Hasan bildiriyor: Amr b. Murre, Muaviye'ye: "Ey
Muaviye! Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Halife veya vali
kapısını muhtaçı yoksul ve düşkünlere karşı kapattığı zaman Allah da semanın
kapılarını onun muhtaçı yoksul ve düşkünlüğüne karşı kapatın! buyurduğunu
işittim" deyince, Muaviye insanların ihtiyaçlarıyla ilgilenmesi için
birini görevlendirdi.
[Hasen]
Diğer tahric: Ebu Davud
3/356 (2948) ve Tirmizi 3/610 (1332) rivayet ettiler. Hakim (4/93, 9_ sahih
olduğunu söylemiş, Zehebi bu hükmünde onu onaylamıştır.