MÜSNED-İ HANBEL |
YİYECEKLER |
ANA SAYFA
Kur’an Hadis Sözlük Biyografi
2- Sırtlan Eti
1. Cabir b. Abdillah
18446 (1) Abdurrahman b. Ubeydillah veya Abdurrahman b. Abdillah
-Abdullah b. Ahmed der ki: Hangisi olduğu konusunda şüphe bana aittir- der ki: Cabir
b. Abdillah'a sırtlanın etini sorduğumda: "Helaldir" dedi. Ona:
"Bunu Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den naklen mi
söylüyorsun?" diye sorduğumda: "Evet!" dedi.
[Sahih]
Diğer tahric: Darimi
(1942), Tirmizi (851, 1791), Nesai (5/191; 7/200) İbn Mace 2/1078 (3236), İbn
Huzeyme (2645) ve Abdurrezzak, et'ime 4/513 (8681, 8682) rivayet ettiler.
18447 (2)- Abdurrahman
b. Abdillah b. Ebi Ammar der ki: Cabir b. Abdillah'a: "Sırdan etini
yiyebilir miyim?" diye sorduğumda: "Yiyebilirsin" dedi. Ona:
"Sırdan av hayvanı mıdır?" diye sorduğumda: "Evet!" dedi.
Ona: "Bunu Nebi'den mi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) işittin?" diye
sorduğumda: "Evet!" dedi.
[Sahih]
18448 (3)- Abdurrahman
b. Abdillah b. Ebi Ammar der ki: Cabir b. Abdillah el-Ensari'ye: "Sırdan
etini yiyebilir miyim?" diye sorduğumda: "Yiyebilirsin" dedi.
Ona: "Sırtlan av hayvanı mıdır?" diye sorduğumda: "Evet!"
dedi. Ona: "Bunu Nebi'den mi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) işittin?"
diye sorduğumda: "Evet!" dedi.
[Sahih]
2. Ebu'd-Derda
18449 (1) Abdullah b. Yezid der ki: Said b. el-Müseyyeb'e sırtlan
etini sorduğumda yenmesini mekruh gördü. Ona: "Ama senin kavmin etini
yiyor" dediğimde: "Benim kavmim yenilmeyeceğini bilmiyorlar"
karşılığını verdi. Yanında bulunan bir adam: "Ama Ebu'd-Derda'dan
işittiğime göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) canlı hayvandan koparılan
veya kesilen eti ve azı dişi olan yırtıcı hayvanların etini yasaklamıştır"
deyince, Said:
"Doğru
söylemiş" karşılığını verdi.
[Sahih]
Diğer tahric: Abdurrezzak
(8688) ve Humeydi (397) rivayet ettiler.
18588 (1)'de tekrar
edecektir.
18450 (2)- Abdullah b.
Yezid es-Sa'di anlatıyor: Kabilem avlanırken temreni iyice bileyip yere
dikiyor, bazen sırtlan bu temrene takılıp ölüyordu. Beni Said b. el-Müseyyeb'e gönderdiler
ve bu şekilde ölen sırtlanın etinin helal olup olmayacağını sormamı istediler.
Said'in yanında oturduğumda Şam ahalisinden saçı sakalı beyaz ihtiyar bir adam
da yanında bulunuyordu. Said'e bu konuyu sorduğumda: "Niye sen sırtlan eti
yiyor musun?" diye sordu. "Şimdiye kadar yemiş değilim, ancak
kabilemden bazıları yiyor" dediğimde: "Etinin yenmesi helal
değildir" karşılığını verdi. O ihtiyar adam: "Ey Abdullah!
Ebu'd-Derda'nın Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den naklen söylediği
bir sözü sana söyleyeyim mi?" deyince: "Tabi ki söyle"
karşılığını verdim. İhtiyar adam şöyle dedi: "Ebu Derda'dan işitiğime göre
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) canlı hayvandan koparılan veya kesilen
eti, hedef yapılarak öldürülen hayvanın etini ve azı dişi olan yırtıcı
hayvanların etini yasakladı." Said de: "Doğru söylemiş" dedi.
[Sahih]
18451- İsa b. Numeyle
el-Fezari babasından bildiriyor: İbn Ömer'in yanındayken o'na kirpi etinin
yenilmesi soruldu. İbn Ömer buna cevaben: ''De ki: Bana vahyolunanda, leş,
akıtılmış kan, domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına
kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum.
Fakat darda kalan, başkasının payına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak
üzere bunlardan da yiyebilir. Doğrusu Rabbin bağışlar ve merhamet
eder"[En'am 145] ayetini okudu. Yanında bulunan bir ihtiyar: "Ebu
Hureyre'den işittiğime göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında
kirpiden bahsedilince: ''OL pis hayvanlardan biridir'' buyurmuştur"
deyince, İbn Ömer: "Eğer bunu Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
gerçekten söylemiş se o zaman buyurduğu gibidir" karşılığını verdi.
[Zayıf]
Diğer tahric: Ebu Davud,
et'ime (3799) ve Beyhaki (9/326) rivayet ettiler.