MÜSNED-İ HANBEL |
NİKAH |
ANA SAYFA
Kur’an Hadis Sözlük Biyografi
63- Karı-Kocanın
ilişkilerini Başkalarına Anlatmalarının Yasaklanması
1. Ebu Hureyre
18060- Ebu Nadra, Tufava kabilesinden bir adamdan bildiriyor: Ebu Hureyre'nin
yanında misafir oldum. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ashabı
arasında onun gibi ibadete düşkün ve misafirperver birini görmedim. Onun
yanında olduğum sırada Ebu Hureyre divanın üzerindeydi ve alt tarafında da
siyalı bir cariyesi oturuyordu. Ebu Hureyre'nin elinde, içinde çakıl ve hurma
çekirdeği bulunan bir torba vardı. Ebu Hureyre torbanın içindekileri tek tek
alıp bitene kadar "Sübhanallah" dedi. Bitirdikten sonra da onları
carıyenın önüne attı. Cariye toplayıp torbanın içinde koydu ve Ebu Hureyre'ye
geri verdi.
Bana: "Sana
Resulullah'la (Sallallahu aleyhi ve Sellem) aramda geçen bir olayı anlatayım
mı?" diye sorunca: "Tabi ki anlat" karşılığını verdim. Bunun
üzerine şöyle dedi: Medine Mescid'inde ateşler içinde kıvrandığım bir sırada
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) içeriye girdi ve: ''Devsli genci gören
oldu mu? Devsli genci gören var mı?'' diye sormaya başladı. Biri: "Ey
Allah'ın Resulü! Şurada Mescid'in bir kenarında gördüğün gibi kıvranıp
duruyor" dedi. Bunun üzerine yanıma geldi. Elini üzerime koyup güzel
sözler söyledi. Bu sözleri üzerine kendime gelip ayağa kalktım.
Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) de gidip namaz kıldırdığı yerde durdu.
Arkasında da iki saf
erkek, bir saf kadın veya iki saf kadın bir saf da erkek vardı. Allah Resulü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) onlara doğru döndü ve: ''Şeytan namazda bana bir
şey unutturacak olursa, erkekler ''Sübhanallah'' desin, kadınlar ise el
çırpsın'' buyurdu. Sonra namaza başladı, ancak namazda bir şey unutmadı.
Namazı bitirince de
cemaate dönüp: ''Oturduğunuz yerde kalın'' buyurdu ve: ''Aranızda eşiyle
ilişkiye girmek için kapıyı kapatıp perdeyi indirirken sonradan dışarıda:
''Eşimle şöyle şöyle yaptım! Eşimle böyle böyle yaptım'' diye anlatan var mı?''
diye sordu. Kimseden ses çıkmayınca kadınlara doğru döndü ve: ''Sizden bunu
yapan var mı?'' diye sordu. Bunun üzerine genç bir kız, Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) kendisini görüp duysun diye bir dizinin üzerine durup boynunu
uzattı ve: "Evet, vallahi hem erkekler, hem de kadınlar bu tür şeyleri
anlatıyorlar" dedi.
Bunun üzerine Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Böyle yapan neye benzer biliyor musunuz? Erkek
bir şeytanla dişi bir şeytanın yolda karşılaşınca tüm insanların gözleri önünde
ilişkiye girmesine benzer'' buyurdu ve şöyle devam etti: ''Dikkat edin! Bir
erkek başka bir erkeğin, bir kadın da başka bir kadının tenine dokunmasın! Oğul
veya baba olursa o başka. -Ravi der ki: üçüncü bir kişiyi de söyledi, ama ben
unuttum- Dikkat edin! Erkek için en uygun koku, kokusu belli olan rengi ise
belli olmayandır. Kadın için en uygun koku ise rengi belli olanı kokusu belli
olmayandır.''
[Hasen]
Diğer tahric: Ebu Davud
(2174) ve Tirmizi (2787, "hasen") rivayet ettiler.
5630 (17)'de geçmiştir.
2. Esma binti Yezid
18061- Esma binti Yezid bildiriyor: Erkekler ve kadınlarla birlikte
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında oturuyorduk. Bir ara Nebi
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Erkek eşiyle arasında geçenleri başkalarına
anlatmıyor değil mi? Kadın da kocasıyla arasında geçenleri başkalarına
anlatmıyor değil mi?" diye sordu. Herkes susunca ben: "Ey Allah'ın
Resulü! Evet, vAllahi erkekler de, kadınlar da bunu yapıyorlar" dedim.
Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bunu yapmayın!
Zira bunu yapmak erkek bir şeytanla dişi bir şeytanın yolda karşılaşınca tüm
insanların gözleri önünde ilişkiye girmesine benzer" buyurdu.
[Hasen]
Heysemi (7562) der ki:
"Hadisi Ahmed ve Taberani rivayet etmiş olup, ravilerden Şehr b. Havşeb'in
hadisi hasen'dir. Zayıf kabul edenler de mevcuttur."
3. Ebu Said el-Hudri
18062- Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet gününde Allah'ın
huzurunda emanete ihanetin en büyüğü, kişinin, karısıyla haşır neşir olduktan
sonra sırrını (aralarında geçenleri) ifşa etmesidir."
[Sahih]
Diğer tahric: Müslim,
nikah 2/1060 (1437), Ebu Davud 4/268 (4870) ve Beyhaki (7/194) rivayet ettiler.