MÜSNED-İ HANBEL |
ZEKAT |
DEVAM: 47- Sadaka-i
Cariye
2- Ebu Umame (r.a.)
9765 (1) Ebu Umame el-Bahili'nin bildirdiğine göre Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Dört kişinin sevabı öldükten sonra
da devam eder: Kendini Allah yolunda adayan kişi, kendisinden sonrakilerin de
devam ettireceği bir amel yapan kişi, verdiği sadakadan faydalanma işi devam
ettikçe kişinin verdiği sadaka ve arkasından kendisine dua eden salih evlat
bırakan.''
[Hasen]
Diğer tahric: Taberani,
M. el-kehfr'de 8/243 (7831) rivayet etti.
9766 (2)- Ebu Umame
el-Bahili'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurdu: ''Dört kişinin sevabı öldükten sonra da devam eder: Allah yolunda
savaşırken ölenin, öğrettiği ilimle faydalanıldığı müddetçe ilim öğretenin,
verdiği sadakadan faydalanılmaya devam edildiği müddetçe sadaka verenin ve
kendisine dua eden salih evlat bırakanın."
[Zayıf]
Diğer tahric: İbn Mace,
edeb 2/1206 (3660) rivayet etti.
9767 (3)- Bu hadis başka
bir kanalla Ebu Umame'den nakledilmiş ancak: "İlim öğretene, bu ilimden
faydalanıldığı müddetçe sevap yazı/maya devam edilir '' ibaresi geçmiştir.
[Hasen]
3- Enes b. Malik
9768- Enes bo Malik'in bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Kimin dili hak söz söyler de kendisinden
sonra onunla amel edilirse, mutlaka kıyamet gününe kadar ona bunun sevabı
yazılmaya devam eder. Sonra kıyamet günü Allah onun sevabını eksiksiz olarak
verir.''
[-Sahih-]
Diğer tahric: Beyhaki,
Şuabu'l-iman'da (8680) rivayet etti.
4- Ukbe b. Amir
9769- Ukbe b. Amir'in bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Her ölenin amel defteri kapamr. Ancak Allah
yolunda cihad edenin ameli ise, Allah kendisini yeniden diriltene kadar devam
eder. '' Kuteybe, rivayetinde: ''Kabirdeki fettandan (kabir fitnesinden) emin
olur'' demiştir.
[Hasen]
Diğer tahric: Tirmizi,
cihad 4/165 (1621), Darimi 2/278 (2425), İbn Hibban (391/1624) ve Halde 2/79
(440) rivayet ettiler.