MÜSNED-İ HANBEL |
ORUÇ |
36- Oruc'a Birkaç Gün
Önceden Başlamak
1. Ebu Hureyre (r.a.)
10454 (1) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayını bir veya iki
gün önceden oruca başlayarak karşılamasın. Ancak bu günler kişinin mutad olarak
tuttuğu oruca denk geliyorsa bir sakıncası olmaz.''
[-Sahih-]
Diğer tahric: Buhari
(4/109) ve Müslim (1/299) rivayet ettiler.
10455 (2)- Ebu Hureyre
der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), kişinin mutad olarak
tuttuğu oruca denk gelmedikten sonra Ramazan ayının, bir veya iki gün önceden
oruca başlayarak karşılamasını yasakladı."
[-Sahih-]
10456 (3)- Ebu
Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayını, bir veya iki gün önceden oruca
başlayarak karşılamasın. Ancak bu günler kişinin mutad olarak tuttuğu oruca
denk geliyorsa bir sakıncası olmaz. ''
[-Sahih-]
10457 (4)- Ebu
Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayını, bir veya iki gün önceden oruca
başlayarak karşılamasın. Ancak bu günler kişinin mutad olarak tuttuğu oruca
denk geliyorsa bir sakıncası olmaz. ''
[-Sahih-]
Diğer tahric: Müslim,
savm 2/762 (1082), Ebu Davud (2325) ve Tirmizi (678) rivayet ettiler.
10458 (5)- Ebu
Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayını, bir veya iki gün önceden oruca
başlayarak karşılamasın. Ancak bu günler kişinin mutad olarak tuttuğu oruca
denk geliyorsa bir sakıncası olmaz. ''
[-Sahih-]
10459 (6)- Ebu
Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayıntı bir veya iki gÜn önceden oruca
başlayarak karşılamasın. Ancak bu gÜnler kişinin mutad olarak tuttuğu oruca
denk geliyorsa bir sakıncası olmaz. ''
[-Sahih-]
10460 (7)- Ebu
Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Hiç kimse Ramazan ayını, bir veya iki gÜn önceden oruca
başlayarak karşılamasın. Ancak bu gÜnler kişinin mutad olarak tuttuğu oruca
denk geliyorsa bir sakıncası olmaz. ''
[-Sahih-]