MÜSNED-İ HANBEL

KIBLE

 

10- Namaz Kılanın Önünden Geçmenin Vebali

 

1. Zeyd b. Halid (r.a.)

 

4320 (1) Busr b. Said der ki: Ubey b. Ka'b'ın kız kardeşinin oğlu Ebu Cuheym beni Zeyd b. Balid'e gönderdi ve namaz kılan kişinin önünden geçme konusunda Allah Resulü'ünden (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den neler duyduğunu sormamı istedi. Zeyd şöyle dedi: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: "Orada kırk (gün veya ay veya yıl) beklemesi (namaz kılanın) önünden geçmesinden daha hayırlıdır'' buyurduğunu işittim.,,

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: İbn Mace (944) ve İbn Huzeyme (813) rivayet ettiler.

 

 

 

4321 (2)- Busr b. Said bildiriyor: Zeyd b. Halid beni Ebu Cuheym'e gönderdi ve namaz kılan kişinin önünden geçmenin vebali konusunda Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den neler duyduğunu sormamı istedi. Ebu Cuheym şöyle dedi: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Namaz kılan birinin önünden geçen kişi bunun vebalini bilseydi orada kırk (gün veya ay veya yıl) beklemeyi (namaz kılanın) önünden geçmesinden daha hayırlı bulurdu'' buyurdu." Ebu'n-Nadr der ki: "Bu kırk'ın gün mü, ay mı yoksa yıl mı olduğunu bilmiyorum."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari 1/584 (510), Müslim 1/363 (507), Ebu Davud 1/187 (701), Tirmizi 2/159 (336) ve Nesai 2/66 (756) rivayet ettiler.

 

 

 

2. Ebu Hureyre (r.a.)

 

4322 Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Biriniz Rabbiyle konuşan (namaz kılan) kişinin önünden geçmenin vebalini bilseydi orada yüz yıl boyunca durması kendisi için önünden geçmesinden daha iyi gelirdi.''

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: İbn Mace (946), İbn Hibban (2365) ve İbn Huzeyme (814) rivayet ettiler.

 

 

SONRAKİ