MÜSNED-İ HANBEL |
NAMAZ |
2- Beş Vakit Namaz'ın Fazileti ve Günahlara Kefaret Oluşu
1. Ebu Hureyre (r.a.)
2681 (1) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: ''Farz kılınan namaz kendinden önceki vakitle kendisi arasında
işlenen günahlar için kefarettir. Cuma bir önceki Cumayla kendisi arasında
işlenen günahlar için kefarettir. Ramazan ayı bir önceki Ramazan ayıyla kendisi
arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ancak üç şey bunun dışındadır.''
Ravi der ki: ''Anladım ki, bu üç şey, o zaman vuku bulan üç
şeydi.
''Allah'a şirk koşmak, anlaşmayı bozmak ve sünneti terk
etmektir. Anlaşmayı bozmak bir kişiye biat ettikten sonra (haksız yere) kılıcınla
onunla savaşmandır. Sünneti terketmek ise cemaatten ayrılmaktır.
2682 (2) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): ''Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçe, beş vakit namaz kendi
aralarında ve Cuma diğer Cumaya kadar günahlar için kefaret olur. ''
2683 (3) Ebu H ureyre bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) şöyle buyururdu: "Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçe, beş
vakit namaz kendi aralarında, Cuma diğer Cumaya kadar ve Ramazan ayı diğer
Ramazan ayına kadar günahlar için kefaret olur.''[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Müslim, taharet (14), Tirmizi (214) ve İbn
Mace (598) rivayet ettiler.
2684 (4) Ebu Hureyre bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) şöyle buyururdu: "Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçe, beş
vakit namaz kendi aralarında ve Cuma diğer Cuma'ya kadar günahlar için kefaret
olur. ''[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Müslim, taharet 1/209 (233), Tirmizi, salat
1/418 (214) ve İbn Mace, taharet 1/196 (598) rivayet ettiler.
2685 (5) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: ''Müezzin sesinin ulaştığı yer miktarınca bağışlanır. Yaş ve
kuru olan her şey onun için istiğfar eder. Çağırdığı cemaat namazında hazır
bulunan kişiye de yirmi beş sevap yazılır ve iki namaz arasındaki günahlarıı
bağışlanır.''[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Ebu Davud, salat (515), Nesai (2/13), İbn
Mace, ezan (724), İbn Ebi şeybe (1/226) ve Taberani, M. el-Kebir (12/398)
rivayet ettiler.
3423 (2)'de tekrar edecektir.
2686 (6) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: ''Müezzin sesinin ulaştığı yer miktarınca bağışlanır. Yaş ve
kuru olan her şey onun için istiğfar eder. Çağırdığı cemaat namazında hazır
bulunan kişiye de yirmi beş sevap yazılır ve iki namaz arasındaki günahları
bağışlanır.''
2687 (7) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçeı beş vakit
namazdan herbiri kendinden önceki vakitle kendisi arasında işlenen günahlara
kefaret olur'' buyurmuştur. [-Sahihtir-]
2688 (8) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Namaz kendinden önceki vakitle kendisi
arasında işlenen günahlar için kefarettir. Cuma bir önceki Cumayla kendisi
arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ramazan ayı bir önceki Ramazan
ayıyla kendisi arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ancak üç şey bunun
dışındadır.'' Ravi der ki: ''Anladım ki, bu üç şey, o zaman vuku bulan üç
şeydi.''
Allah'a şirk koşmak, anlaşmayı bozmak ve sünneti terk
etmektir. Bunun üzerine: "Ey Allah'ın Resulü! Allah'a şirk koşmayı
anladık. Anlaşmayı bozmak ve sünneti terketmek nedir?" dediğimizde:
"Anlaşmayı bozmak, bir kişiye biat ettikten sonra (haksız yere) kılıcınla
onunla şavaşmandır. Sünneti terketmek ise cemaatten ayrılmaktır.'' buyurdu.
[Zayıf]
2689 (9) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in: ''Ne dersiniz? Birinizin kapısının önünden bir nehir geçse ve ondan
günde beş defa yıkansa onda bir kir kalır ml?'' buyurduğunu işittim. Ashab:
"Hayır, onun kirinden bir şey kalmaz" deyince, Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): ''Beş vakit namaz işte bunun gibidir. Allah onlarla
günahları siler'' buyurdu.[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Buhari, mevakitu's-salat (1/141), Müslim,
mesacid 1/462 (667), Tirmizi, emsal 5/151 (2868), Nesai, salat 1/231 (462) ve
Darimi 1/283 (1183) rivayet ettiler.
2690 (10) Başka bir kanalla yukarıdaki hadisin aynısı rivayet
edilmiştir. Ancak: "(Ebu Hureyre) Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in şöyle buyurduğunu işitmiştir" dememiştir.
2872 (1)'de tekrar edecektir.
2691 (11) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allalı Resıllü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): ''Beş vakit namazın misali sizden birinizin kapısının önünde
akan ve her gün içinde beş defa yıkandığı bir nehir gibidir. Bu nehir artık o
kirden geriye ne bırakır'' buyurmuştur. [-Sahihtir-]
2692 (12) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: ''Şüphesiz ki beş vakit namazın misali sizden birinizin
kapısının önünde akan ve her gün içinde beş defa yıkandığı bir nehir gibidir.
Bu nehir artık o kirden ne bırakır''