MÜSNED-İ HANBEL

HAYIZ

 

10- Hayızlı Kadının Kendisinden Gelen Kanın Hayız Kanı mı Yoksa Özür Kanımı Olduğuna Dair Dikkat Ederek Amel Etmesi

 

1. Hz. Aişe (r.anha)

 

2600 (1) Hz. Aişe der ki: Ümmü Habibe binti Cahş: "Ben özür kanı (istihaze) görüyorum" diyerek bu konuda Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den fetva istedi. Bunun üzerine Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bu, sadece damar akıntısıdır. Guslet ve namaz kıl'' buyurdu. Bundan sonra Ümmü Habibe her namaz vakti gusletmeye başladı. İbn Şihab der ki: "Allah Resıılü (Sallallahu aleyhi ve Sellem), ona her namaz vakti gusletmesini emretmedi. Bunu kendisi öyle yaptı." [-Sahihtir-]

 

 

 

2601 (2) Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in eşi Aişe der ki: Abdurrahman b. Sa'd b. Zurare'nin eşi Ümmü Habibe yedi yıl boyunca özür kanı (istihaze) gördü. Bu durumu Resulullah {Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e şikayette bulununca, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bu, hayız kanı değildir. Bu, bir damar akıntısıdır. Hayız günlerin geldiği zaman namazı terk et. Hayız günlerin bittiği zaman da guslet sonra da namazını kıl'' buyurdu. Ümmü Habibe her namaz vakti gusleder sonra namaz kılardı. O, kız kardeşi Zeyneb binti Cahş'ın leğeninde yıkanır ve kanın kırmızılığı suya üstün gelirdi. [-Sahihtir-]

 

 

 

2602 (3) Hz. Aişe bildiriyor: Ümmü Habibe binti Cahş, Abdurrahman b. Avf'ın nikahı altındaydı. O, özür kanı görüyor ve temizlenemiyordu. Bu durumu Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e zikredilince şöyle buyurdu: ''Bu, hayız kanı değildir. Buı rahimde olan bir rahatsızlıktır. Daha önceki hayız gün/eri süresine baksın ve (her ay) o süre boyunca namazı terk etsin. Bu süre bitince de her namaz vaktinde gus/etsin ve öyle namaz kılsın.''[-Sahihtir-]

 

 

 

2603 (4) Hz. Aişe bildiriyor: Ümmü Habibe binti Cahş yedi yıl boyunca özür kanı gördü. O, Abdurrahman b. Avf'ın eşi idi. Bu durumu Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e sorunca, Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, bir damar akıntısıdırı hayız kanı deği/dir. Sen gus/et ve öyle namaz kıl'' buyurdu. Ümmü Habibe her namaz vaktinde guslederdi. [-Sahihtir-]

 

 

 

2604 (5) Hz. Aişe der ki: Yedi yıl boyunca özür kanı gören Ümmü Habibe binti Cahş -ravi Ebu Kamil, sadece: "Ümmü Habibe" dedi Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e gelerek bu durumunu şikayette bulunup bir fetva istedi. Bunun üzerine Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, hayız kanı değildir. Buı bir damar akıntısıdır. Guslet ve öyle namaz kıl'' buyurdu. Ümmü Habibe her namaz vakti gusledip öyle namaz kılardı. 0, leğenin içinde yıkanır ve kanın kırmızılığı suya hakim olduğu halde yine namaz kılardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2605 (6) Urve, Aişe'den bildiriyor: Ümmü Habibe, ResuluIlah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e özür kanının durumunu sordu. Hz. Aişe de: "Onun (içinde yıkandığı) leğenini kan ile dolu bir vaziyette gördüm" dedi. Bunun üzerine ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Daha önce hayzının seni namazdan alıkoyduğu (günler) kadar bekle ve sonra gusledip namaz kıl'' buyurdu. [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Müslim, hayd 3/264 (334), Ebu Davud, taharet 1/72 (279) ve Nesai, taharet 1/182 (352) rivayet ettiler.

 

 

 

2606 (7) Urve'nin Ümmü Habibe binti Cahş'tan bildirdiğine göre o, özür kanı gördü ve bu durumu ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e sordu. Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) ona her namaz vakti gusletmesini emretti. 0, guslettiği zaman leğende kan kırmızısı suyu kapladığı halde kalkıp namaz kılardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2607 (8) Urve, Ümmü Habibe binti Cahş'tan bildiriyor: "Bu durumumu Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e şikayette bulunduğumda, Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, hayız kanı değildir. Buı bir damar akıntısıdır, guslet (ve namaz kıl)" buyurdu. Ravi der ki: "Ancak o her namaz vakti guslederdi. O, leğende gusleder ve kanın sarılığını leğende görürdü."

 

 

SONRAKİ