MÜSNED-İ HANBEL

HAYIZ

 

4- Hayızlı Kadınla izar (iş Çamaşırı) Üzerinden Birlikte Olmak, Onunla Yatmak ve Onunla Birlikte Yemek Yemek

 

1. Meymune (r.anha)

 

2493 (1) Abdullah b. Şeddad'ın bildirdiğine göre Meymune, hayızlı olduğu halde Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) kendisiyle izarın üstünden birlikte olurdu. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2494 (2) Allah Resıılü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in eşi Meymune bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) eşlerinden biri hayızlı olduğu halde, üzerinde baldırlarının yarısına kadar ya da dizlerine kadar kapatan bir izar olmak üzere onunla birlikte olurdu." [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2495 (3) Meymune der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), eşlerinden hayızlı olan kadınla da üzerinde baldırlarının yarısına kadar ya da dizlerine kadar kapatan bir izar olmak üzere onunla birlikte olurdu. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2496 (4) Meymune der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), eşleriyle hayızlı oldukları halde üzerlerinde baldırlarının yarısına kadar ya da dizlerine kadar kapatan bir izar (iç çamaşırı) olmak üzere onlarla (ilişkisiz) birlikte olurdu. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2497 (5) Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in eşi der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) eşlerinden hayızlı olan biriyle birlikte olmak istediği zaman, ondan izar (alt giysisi) giymesini ister, o da izarlanırdı." [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2498 (6) Nudbe der ki: Meymune binti'l-Haris beni, Abdullah b. Abbas'ın hanımına gönderdi. Aralarında akrabalık bağı bulunmaktaydı. Gittiğimde yatağının eşinin yatağından ayrı olduğunu gördüm. Kocasının onu ayırdığını zannettim ve bu durumu sordum. O:

"Hayır, ben adetliyim. Hayız (adet) olduğum zaman da kocam yatağıma yaklaşmaz" dedi. Meymline'ye gidip bunu kendisine anlattım. Bunun üzerine beni İbn Abbas'a gönderdi ve: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in sünnetini mi terk etmekte? Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) eşlerinden adetli birisiyle yatarken ancak aralarında dizlerini aşan bir örtü bulunurdu" dedi. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2499 (7) Başka bir kanalla yukarıdaki hadisin aynısı rivayet edilmiştir.

 

 

 

2. Hz. Aişe (r.anha)

 

2500 (1) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem), eşleri hayızlı (adetli) oldukları halde onlarla izarın (alt iç çamaşırı) üstünden (ilişkisiz) birlikte olurdu. [[-Sahihtir-]]

 

Diğer tahric: Buhari, hayd 1/403 (300), Müslim, hayd 1/42 (293), Ebu Davud, taharet 1/69 (267), Tirmizi, taharet 11239 (132, "hasen sahih") ve İbn Mace, taharet 11208 (636) rivayet ettiler.

 

 

 

2501 (2) Hz. Aişe bildiriyor: Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem), eşiyle hayızlı iken birlikte olan kişi hakkında: ''{Onunla) izardan yukarı birlikte olabilir'' buyurmuştur. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2502 (3) Hz. Aişe der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bizden biri hayızlı olduğu zaman izar giymesini ister ve onunla öyle birlikte olurdu. [[-Sahihtir-]]

 

 

 

2503 (4) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bizden hayızlı olan biri ile birlikte olmak istediği zaman izarlanmasını isterdi. Cünüp iken uyumak istediği zaman da namaz abdesti gibi abdest alırdı."

 

2S14 (lS)'te tekrar edecektir.

 

 

 

2504 (5) Hz. Aişe der ki: "Bizden biri hayızlı olduğu zaman Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ona (eğer kendisiyle birlikte olmak istiyorsa) izarlanmasını emreder ve sonra yanında yatardl." İbnu'l-Mübarek ise: "Sonra da onunla birlikte olurdu" dedi. [-Sahihtir-]

 

 

 

2505 (6)

2505 (6)- Müminlerin annesi der ki: "Bizden biri adetli olduğu zaman Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ona (eğer kendisiyle birlikte olmak istiyorsa) izarlanmasını emrederdi. Sonra da eşi kendisiyle yorganın altına girerdi." [-Sahihtir-]

 

 

 

2506 (7) Ebu Meysere bildiriyor: Müminlerin annesi: "Ben hayızlı olduğum zaman izarlanır ve öyle Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile yorganın altına girerdim" dedi. [-Sahihtir-]

 

 

 

2507 (8) Hz. Aişe der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile yatakta iken adet oldum ve yanından çekildim Bunun üzerine bana: ''Hayız mı oldun?'' diye sordu. "Evet" dediğimde: ''0 zaman izarını üzerine çek ve geri gel'' buyurdu. [Hasen]

 

 

 

2508 (9) Hz. Aişe: "Ben hayızlı iken Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) beni sarar ve başımdan öperdi" dedi. [-Sahihtir-]

 

 

 

2509 (10) Hz. Aişe der ki: "Hayız olduğum zaman Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) izarlanmamı emreder ve benimle (ilişkisiz) öyle birlikte olurdu."

 

905 (26)'da geçti.

 

 

 

2510 (11) Hz. Aişe der ki: "Ben hayızlı iken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) benimle (ilişkisiz) birlikte olurdu. Ancak o, nefsine en çok hakim olanınız idi."

 

 

 

2511 (12) Hz. Aişe der ki: "Ben adetli iken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) benimle birlikte olurdu. Ancak o, nefsine en çok hakim olanınız idi.

 

2510 (ll)'de geçti.

 

 

 

2512 (13) Hz. Aişe der ki: "Ben adetli iken Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) izarlanmamı emreder ve sonra benimle birlikte olurdu." [-Sahihtir-]

 

 

 

2513 (14) Yezid b. Babenus der ki: Arkadaşımla birlikte Aişe'nin yanına gittik ve yanına girmek için izin istedik. Bize bir yastık koydu ve aramıza perdeyi bıraktı. Arkadaşım: "Ey Müminlerin annesi! İrak hakkında ne dersin?" diye sorunca: "İrak'ta nedir?" karşılığını verdi. Bunun üzerine arkadaşımın omuzuna vurdum. Hz. Aişe: "Yavaş ol, arkadaşına eziyet ettin" dedi. Sonra şöyle devam etti: "İrak nedir, hayız mı? Siz de Allah'ın buyurduğu gibi mahid (hayız) deyin. Ben hayızlı iken ve aramızda giysi varken Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) beni sarar ve başımdan öperdi."

 

Müsned'i tertip eden der ki: Bu konuda, "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in vefatından önceki hastalığı" konusunda uzun bir hadis geçecektir.

 

 

Mahir: Kadınlar hayz halinde iken önceleri erkekler tarafından uzaklaştırılırdı. Buradaki İrak'tan kastın bu olduğunu sanıyorum. Aişe (radiyallahu anha) annemizin bahsettiği 'mahid' Bakara suresi 222. ayetin başında geçer: ''Sana mahid'den (hayz'dan) soruyorlar....''

 

 

 

2514 (15) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bizden hayızlı olan biri ile birlikte olmak istediği zaman izarlanmasını isterdi. Cünüp iken uyumak istediği zaman da namaz abdest gibi abdest alırdı." [Hasen]

 

 

 

2515 (16) Hz. Aişe der ki: "Ben hayızlı iken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ile aynı örtü içinde yatardım. Eğer benden ona (bedenine) bir şey (kan) bulaşırsa, başka yere taşırmadan sadece o kısmı yıkar ve namaz kılardı. Eğer ona (giysisine) kandan bir şey bulaşırsa, kenarına taşırmadan sadece bulaştığı yeri yıkar, sonra da o giysisi ile namaz kılardı."

 

2582 (2)'de tekrar edecektir.

 

 

 

2516 (17) Hz. Aişe der ki: "Adetli olduğum zaman Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) izarlanmamı emreder ve benimle öyle (ilişkisiz) birlikte olurdu. Yine ben hayızlı iken ve o itikafta iken onun başını yıkardım." [-Sahihtir-]

 

 

 

2517 (18) Hz. Aişe anlatıyor: Gece vakti Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında iken hayız oldum. Bunun üzerine kendisinden geriye çekilince: ''Ne oluyor sana, senden (özür) kan (ı) mı geldi?'' diye sordu. "Hayır, hayız oldum" dediğimde: ''0 zaman üzerine izarını çek ve (yanıma) geri dön'' buyurdu. [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari (1/81), İbn Mace (2963) ve Humeydi (206) rivayet ettiler.

 

 

 

2518 (19) Hz. Aişe der ki: "Hayızlı olduğum halde ve üzerimde giysi varken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ile birlikte bir yatakta uyurdum.’’ [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: EbU Davud, taharet 1/70 (269), Nesai, hayd 1/1288 (372) ve Beyhaki, hayd (1/313) rivayet ettiler.

 

 

 

2519 (20) İbn Kurayz es-Sadafi der ki: Hz. Aişe'ye: "Sen hayızlı olduğun zaman Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) seninle bir yatakta yatar mıydı?" diye sorduğumda şu karşılığı verdi: "Evet, üzeriıne izar çekersem yatardı. O zamanlar zaten sadece bir yatağımız vardı. Yüce

Allah bana başka yatak nasip edince (hayız olduğum zaman) Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile yataklarımı ayırdım (ayrı yatmaya başladım). [Hasen]

 

 

 

2520 (21) Müminlerin annesi Aişe der ki: "Hayız olduğum zaman üzerime izar çeker ve Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile bir örtü altına girerdim. Ancak o, nefsine en çok hakim olanınız idi." [-Sahihtir-]

 

 

 

2521 (22) Hz. Aişe der ki: "Hayızlı olduğum zaman izarlanır ve Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte yorganı altına girerdim." [-Sahihtir-]

 

 

 

2522 (23) Hz. Aişe der ki: "Ben hayızlı iken Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) benimle birlikte olur ve benimle bir yorgan altına girerdi. Ancak o, nefsine en çok hakim olanınız idi." [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric:  Darimi, taharet 1/260 (1047) ve Nesai, taharet 1/151 (285) rivayet ettiler.

 

 

 

2523 (24) Cumey' b. Umeyr et-Teymi anlatıyor: Halam ve teyzem ile birlikte Hz. Aişe'nin yanına gittim. Ona: "Sizden biriniz hayız olduğu zaman Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) için ne yapardı?" diye sordum. Bunun üzerine o: "Bizden biri böyle olduğu zaman geniş bir izarla izarlanır, sonra da Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e göğsü ve boynu ile sarılırdı" karşılığını verdi.[Hasen]

 

 

 

2524 (25) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) itikafa çekilir ve Mescid'den bana başını uzatırdı. Ben de adetli olduğum lıalde onun başını yıkardım." [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari, Fethu'l-Bari 1/401 (295), Müslim, taharet 1/244 (297), Ebu Davud, savm 2/333 (2469), Tirmizi, savm 3/158 (804, "hasen sahih"), İbn Mace, taharet 1/565 (1778) ve Darimi 1/161 (1058) rivayet ettiler.

 

 

 

2525 (26) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Mescid'de itikafa çekilirdi. Mescid'den başını bana uzatır ve ben adetli olduğum halde başını yıkayıp saçlarını tarardım." [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari, hayd 1/41 (295), Müslim, hayd 1/244 (297), Ebu Davud, savm 2/332 (2469) ve Tirmizi, savm 3/158 (804, hasen sahih") rivayet ettiler.

 

 

 

2526 (27) Hişam b. Urve, babasından, o da Hz. Aişe'den bildiriyor: Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) Mecid'de itikafa çekilirdi. Hz. Aişe geldiği zaman Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) başını uzatır ve kendisi adetli olduğu halde saçlarını tarardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2527 (28) İbrahim'in Hz. Aişe'den bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Mescid'de itikafta iken başını Mescid'den hücreye uzatır ve Aişe adetli olduğu halde başını yıkardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2528 (29) Hz. Aişe der ki: "Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) Mescid'de itikafta, ben de hücremde iken başını bana yaklaştırır ve adetli olduğum halde başını yıkayıp saçlarını tarardım." [-Sahihtir-]

 

 

 

2529 (30) Hişam b. Urve'nin babasından bildirdiğine göre Aişe adetli olduğu halde Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in saçlarını tarardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2530 (31) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) itikafta iken ve ben adetli olarak onun başını yıkardım."

 

 

 

2531 (32) Urve'nin Hz. Aişe'den bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Mescid'de itikafta iken başını hücresinde olan Aişe'ye uzatırdı. O da adetli olduğu halde Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in saçlarını tarardı. [-Sahihtir-]

 

 

 

2532 (33) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Mescid'de itikafta iken başını bana uzatır ve ben adetli olduğum halde onu hıtmi ile yıkardım." [-Sahihtir-]

 

 

 

2533 (34) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) itikafta iken başını bana yaklaştırır ve ben adetli olduğum halde saçlarını tarardım. İtikafta olduğunda, ancak insani bir ihtiyaçtan dolayı eve girerdi."  [-Sahihtir-]

 

 

 

2534 (35) Urve b. ez-Zübeyr, Aişe'den bildiriyor: "O, adetli olduğu halde Mecid'de itikafta olan Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in saçlarını tarardl. Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem), Aişe'nin kapısının eşiğine yaslanır ve Aişe hücreden başını yıkardl." [-Sahihtir-]

 

 

 

3. Ümmü Seleme (r.anha)

 

2535 (1) Ümmü Selme der ki: Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) ile bir çarşaf altında iken hayız oldunı. Bunun üzerine yanından sıyrılıp çıktım. Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Hayız mı oldun?'' diye sorunca: "Ey Allah'ın Resulü! Kadınların gördüğü hayz(kanın)ı gördüm" cevabını verdim. Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, Adem'in kızlarına yazılan bir şeydir '' buyurdu. Sonra yataktan gidip kendime çeki düzen verdim ve edeb yerime bir bez parçası koydum. Sonra da gelip yanına yorganın altına girdim. [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: İbn Mace 1/209 (637) ve Darimi 1/259 (1044) rivayet ettiler.

 

 

 

2536 (2) İkrime, Ümmü Seleme'den bildiriyor: O, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte bir yorgan altında iken adet oldu. Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Kalk izarlan ve (yanıma) geri gel'' buyurdu. [-Sahihtir-]

 

 

 

2537 (3) Zeyneb binti Ümmü Seleme'nin bildirdiğine göre Ümmü Seleme şöyle demiştir: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte kadife bir örtünün altında yatarken hayız oldum ve yanından sıyrılıp kalktım. Hayız giysimi aldığımda, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): IHayız mı oldun?'' diye sordu. "Evet" dediğimde beni yanına çağırdı ve kadife örtünün altında birlikte yattık." Ümmü Seleme ve Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) cünüplükten dolayı bir kab'dan guslederlerdi. Ayrıca Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) oruçlu iken onu öperdi. [-Sahihtir-]

 

916 (5)'te geçti.

 

 

 

2538 (4) Zeyneb binti Ümmü Seleme der ki: Annem bana şöyle dedi: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte kadife bir örtünün altında yatarken hayız oldum ve yanından sıyrılıp kalktım. Hayız giysimi aldığımda, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Hayız mı oldunV diye sordu. "Evet" dedim ve hayız giysilerimi giyip tekrar kadife örtünün altına yanına girdim. Ayrıca ben, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte cünüplükten dolayı bir kaptan guslederdim. [-Sahihtir-]

 

 

SONRAKİ