MÜSNED-İ HANBEL |
ABDEST |
49- Meni Gelmese de
Erkeğin Sünnet Uzvunun Kadının Sünnet Uzvuna Girmesi Halinde Guslün Gerekliliği
1. Hz. Aişe (r.anha)
2237 (1) Hz. Aişe der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Erkek,
eşinin dört uzvu arasına çöker ve sünnet uzvunu eşinin sünnet uzvuna
yapıştırırsa (sünnet uzvu eşinin sünnet uzvuna girerse) gusül gerekir''
buyurdu.[-Hasendir-]
Benzer tahric: Buhari,
Fethu'l-Bari 1/395 (291), Tirmizi 1/182 (109, "hasen sahih") ve
Taberani, M.el-Kebir 4/267 (4374) rivayet ettiler.
2238 (2) Hz. Aişe der ki: "Biz Resulullah (sallallahu aleyhi ve
sellem) ile bir defa bu şekilde yaptık ve (bu sebeple) guslettik."
Ravi der ki:
"Burada, bu şekilde yapmaktan kasıt ''ilişkiye girip de meninin
gelmemesidir." [-Sahihtir-]
Diğer tahric: Buhari,
Pethu'l-Bari 1/395 (291), Müslim, hayd 1/271 (348), Ebu Davud, taharet 1156
(216) ve Tirmizi, nikah 1/180 (108) rivayet ettiler.
2239 (3) Said b. el-Müseyyeb bildiriyor: Ebu Musa, Aişe'ye "Ben
sana bir şey sormak istiyorum, ama utanıyorum" dedi. Hz. Aişe: "Sor,
utanma! Çünkü ben senin annenim" karşılığını verince, Ebu Musa eşiyle
ilişkiye girip de menisi gelmeyen erkeğin (gusül) durumunu sordu. Bunun üzerine
Aişe, Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem)'den naklederek: "Sünnet
uzvu eşinin sünnet uzvuna girerse gusül gerekir'' dedi .
2240 (4) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve
sellem) ile bir defa bu şekilde yaptık ve (bu sebeple) guslettik."
Ravi der ki:
"Burada, bu şekilde yapmaktan kasıt ilişkiye girip de meninin
gelmemesidir."[-Sahihtir-]
2241 (5) Hz. Aişe der ki: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem):
''Erkekl eşinin dört uzvu arasına çöker ve sünnet uzvunu eşinin sünnet uzvuna yapıştırırsa
(sünnet uzvu eşinin sünnet uzvuna girerse) gusü! gerekir'' buyurdu.
[-Hasendir-]
2242 (6) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve
sellem), iki sünnet uzvu birleştiği zaman guslederdi." [-Sahihtir-]
2243 (7) Hz. Aişe der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): "(Erkeğin) sünnet uzvu eşinin sünnet uzvuna girerse gusül
gerekir'' buyurdu. [-Hasendir-]
2244 (8) Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in eşi Aişe der
ki: "(Erkeğin) sünnet uzvu eşinin sünnet uzvuna girerse gusül gerekir.
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile bir defa bu şekilde yaptık ve (bu
sebeple) guslettik."[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Tirmizi,
taharet 10/180 (108), İbn Mace, taharet 1/199 (608) ve Şafii, taharet 2/35 (96)
rivayet ettiler.
2245 (9) Hz. Aişe der ki: "Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve
Sellem), iki sünnet uzvu birleştiği zaman guslederdi." [-Sahihtir-]
2246 (10) Hz. Aişe'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): ''İki sünnet uzvu birleştiği zaman (boşalma olmasa dahi)
gusül gerekir'' buyurmuştur. [-Sahihtir-]
2247 (11) Katade bildiriyor: Abdullah b, Rebah, Aişe'nin yanına girdi
ve: "Ben sana bir şey sormak istiyorum, ama utanıyorum" dedi. Hz.
Aişe: "İstediğini sor, çünkü ben senin annenim" karşılığını verdi.
Abdullah b, Rebah anlatıyor: Bunun üzerine: "Ey mu'minlerin annesi! Guslü
gerektiren durum nedir?" dediğimde, Aişe: "İki sünnet uzvu birleştiği
zaman (boşalma olmasa dahi) cünüplüğü gerektirir (bu cünüplük te guslü
gerektirir)" cevabını verdi.
Ravi der ki: Katade bu
hadisin akabinde: Aişe'nin: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile
bir defa bu şekilde yaptık ve (bu sebeple) guslettik" lafzını eklerdi. Bu
ziyade hadisin bir parçası mı, yoksa Katade'nin kendi sözümü bilmiyorum." [-Sahihtir-]
2248 (12) Ümmü Külsum bildiriyor: "Bir gün Aişe ve Allah Resulü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) bu şekilde yaptılar ve (bu sebeple)
guslettiler." [-Hasendir-]
2249 (13) Ümmü Külsum bildiriyor: Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem)'in
eşi Aişe şöyle dedi: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ..."
Sonrasında Ümmü Külsum mana olarak bir önceki hadisin aynısını zikreder.
[-Hasendir-]
2. Ebu Hureyre (r.a.)
2251 (1) Ebu Hureyre der ki: -Ebu Katn, metninde merfu' olarak
"Erkek, eşinin dört uzvu (iki eli ve iki bacağı) arasına çöker ve onu
hamle yaparsa (meni gelsin veya gelmesin) gusül gerekir’’ dedi.[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Buhari
(1/337, 338) ve Müslim (1/106) rivayet ettiler.
2252 (2) Ebu Hureyre der ki: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): "Erkek, eşinin dört uzvu arasına çöker ve onu yorarsa (ilişkiye
girerse), meni gelsin veya gelmesin gusül gerekir'' buyurdu.
2253 (3) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Erkek, eşinin dört uzvu arasına çöker ve onu yorarsa
gusül gerekir'' buyurmuştur.[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Nesai,
taharet 1/110 (191) ve İbn Mace, taharet 1/200 (610) rivayet ettiler.
2254 (4) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Erkek, eşinin dört uzvu arasına föker ve onu yorarsa
gusül gerekir'' buyurmuştur.[-Sahihtir-]
2255 (5) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): "Erkek, eşinin dört uzvu (iki eli ve iki ayağı) arasına çöker ve
kendine onu yorarsa (ilişkiye girerse meni gelsin veya gelmesin) gusül
gerekir'' buyurmuştur.
Şu'be rivayetinde:
"Onu yorarsa" lafzlnı kullanırken, Hişam "Üstüne çökerse"
ifadesini kullanmıştır.[-Sahihtir-]
2256 (6) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): "Erkek,eşinin dört uzvu arasına çöker ve onu kendine
çekerse gusül gerekir'' buyurmuştur.
Abdussamed rivayetinde:
"Onu yorarsa" ifadesini kullanılmıştır. [-Sahihtir-]
3. Muaz b. Cebel
(r.a.)
2257 (1) Muaz b. Cebel bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): "(Erkeğin) sünnet uzvu, eşinin sünnet uzvuna girerse gusül
gerekir'' buyurdu. [zayıf]
Diğer tahric: Taberani
8/291 (7955) rivayet etti.
4. Abdullah b. Sa'd
2258 (1) Haram b. Hakim amcası Abdullah b. Sa'd'dan bildiriyor:
(Amcam) Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e guslü gerektiren halleri,
sudan sonra gelen suyu, evde ve mescitte namaz kılmayı ve hayızlı kadın ile birlikte
yemek yemeyi sordu. Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
''Allah hakkın
söylenmesinden haya etmez. Ben şöyle şöyle yaptığımda namaz için aldığım abdest
gibi abdest alırım ve cinsel organımı yıkanm’’ buyurarak guslün yapılışım anlattı.
Sonra şöyle devam etti: ''Sudan sonra suyun hükmüne gelince, o mezidir. Her
erkek mezi çıkarır. Bundan dolayı organımı yıkar ve abdest alırım. Mescit ve
evde namaz kılma meselesi ise, evimin mescide ne kadar yakın olduğunu
biliyorsun. Benim için farz olanlar dışında evimde namaz kılmak, mescitte namaz
kılmaktan daha hoştur. Hayızlı ile yemek yeme işi ise, ben onlarla beraber
yemek yiyorum.''
5857 (1)'de tekrar
edecektir.