MÜSNED-İ HANBEL

ABDEST

 

28- Mestin Üzerini Meshetmek

 

1- Muğire b. Şu'be (r.a.)

 

1963 Muğire b. Şu'be der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in, mestlerin üzerine meshettiğini gördüm.’’ [-Hasendir-]

 

Diğer tahric: Ebu Davud (161) rivayet etti.

 

 

 

2- Hz. Ali (r.a.)

 

1963 (1) Hz. Ali der ki: ''-Ben, Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in (abdest alırken) ayaklarının üzerini meshettiğini görünceye kadar) ayakların altının meshedilmesinin daha uygun olduğunu düşünürdüm. [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Ebu Davud (163) ve Direkutni (1/199) rivayet ettiler.

 

1566 (3)'te geçti.

 

 

 

1965 (2) Hz. Ali der ki: "Ben, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in abdest alırken ayaklarının üzerini meshettiğini görünceye kadar ayakların altının meshedilmesinin daha uygun olduğunu düşünürdüm."[-Sahihtir-]

 

1607 (44)'te geçti..

 

 

 

1966 (3)-Z İbn Abdihayr, babasından bildiriyor: Hz. Ali abdest alıp ayaklarının üstünü yıkadıktan (meshettikten) sonra: "Eğer Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ayaklarının üstünü yıkadığını (meshettiğini) görmeseydim, meshedilmesinin daha uygun olduğunu zannederdim" dedi. [-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Abdurrezzak (57), Humeydi (47) ve Nesai S. el-Kübra (120) rivayet ettiler.

 

1607 (44)'te geçti.

 

 

 

1967 (4)-Z İshak der ki: Başka bir defasında ise Süfyan bu hadisi: "Hz. Ali'nin abdest alıp ayaklarının üstünü meshettiğini gördüm" şeklinde rivayet etmiştir.[-Sahihtir-]

 

 

 

1968 (5)-Z Abduhayr der ki: Hz. Ali'nin abdest aldığını ve mestlerini meshettiğini, sonra: "Eğer Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in böyle yaptığını görmeseydim, ayakların üstünün değil de altının meshedilmesinin daha uygun olduğunu düşünürdüm" dedi.

 

1609 (46)'da geçti.

 

 

 

29- Mestlerinin Altını ve Üstünü Meshetmek

 

1- Muğire b. Şu'be (r.a.)

 

1969 Muğire b. Şu'be'nin bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest aldı ve mestlerin hem altını, hem üstünü meshetti.[Zayıf]

 

1659 (25)'te geçti

 

Ebu Davud (165), Tirmizi (97) ve İbn Mace (550) rivayet ettiler.

 

 

SONRAKİ