MÜSNED-İ HANBEL |
TAHARE / İDRAR, MEZİ, MENİ... |
11- Tuvalet ihtiyacını
Giderirken Selamı Almak ve Allah'ı Zikirle Meşgul Olmanın Keraheti
4- Ebu Said (r.a.)
1230 Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: ''İki kişi edeb yerlerini açıp
birbirleriyle konuşarak tuvaletlerini yapmasınlar. Allah böyle bir duruma gazab
eder. ''[zayıf]
5- Muhacir b. Kunfuz
1231 (1) Hudayn b. Sasan'ın Muhacir b. Kunfuz'dan bildirdiğine göre kendisi,
Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken ona selam verdi; ama
Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken selamını almayıp abdest
almayı bitirdikten sonra aldı ve: ''Selamını almamamın sebebi, Allah'ı
abdestsiz olarak zikretmeyi istememiş olmamdır'' buyurdu.
Hasan( -ı Basri),
abdestsiz olarak Kur'an okumayı veya Allah'ı zikretmeyi mekruh görürdü. [Sahih]
Diğer tahric: Ebu
Davud, taharet 1/90 (330) ve İbn Mace, taharet 1/126 (350) rivayet ettiler.
1232 (2) Muhacir b. Kunfuz b. Umeyr b. Cud'an der ki: Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken ona selam verdim, ama Nebi
(sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken selamımı almayıp abdest almayı
bitirdikten sonra: ''Selamını almamamın sebebi, Allah'ı abdestsiz olarak
zikretmeyi istememiş olmamdır'' buyurdu. Hasan( -ı Basri), abdestsiz olarak
Kur'an okumayı veya Allah'ı zikretmeyi mekruh görürdü.
1233 (3) Hudayn b. Sasan'ın bildirdiğine göre Muhacir b. Kunfuz b.
Umeyr b. Cud'an Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken ona
selam verdi, fakat Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken selamını
almayıp abdest almayı bitirdikten sonra: ''Selamını almamamın sebebi, Allah'ı
abdestsiz olarak zikretmeyi istememiş olmamdır'' buyurdu. [Sahih]
1234 (4) Muhacir b. Kunfuz der ki: "Resulullah (sallallahu
aleyhi ve sellem) idrarını yaparken ona selam verdim, selamımı almadı. Abdest
aldıktan sonra ise selamımı aldı." [Sahih]
6- Abdullah b. Hanzale
1235 Abdullah b. Hanzale b. er-Rahib'in bildirdiğine göre
Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) idrarını yaptıktan sonra bir adam
kendisine selam verince, Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) duvara ellerini
sürüp teyemmüm etmeden adamın selamını almadı. [zayıf]
Heysemı (1/276)
Abdullah b. Hanzale'dan nakleden ravinin mechul olması sebebiyle hadisin
senedinin zayıf olduğunu söyledi.