MÜSNED-İ HANBEL |
TAHARE / SULAR |
4- Abdest'te
Kullanılan Suyun Temizliği
1. Cabir b. Abdillah
(r.a.)
932 (1) Cabir b. Abdillah der ki: Hastalandığımda Resulullah (sallallahu
aleyhi ve sellem) ziyaretime geldi. Yanıma girdiğinde kendimde değildim. Allah
Resulü (s.a.v.) abdest alıp abdest suyunu üzerime dökünce kendime geldim.
"Bana varis olacak ne çocuğum, ne de babam var, miras nasıl olacak?"
diye sorduğumda miras ayeti nazil oldu. [Sahih]
Diğer tahric: Buhari
(194, 5676,4577, 6783) ve Müslim (1616)
933 (2) Cabir b. Abdillah anlatıyor: Hastalandığım zaman Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem), Ebu Bekir ile yürüyerek ziyaretime geldiler. Ben
kendimden geçtiğim için onunla konuşamadım. Allah Resulü (s.a.v.) abdest alıp
suyunu üzerime dökünce kendime geldim.
"Ey Allah'ın
Resulü! Akraba olarak sadece kızkardeşlerim var. Malımı ne yapayım?" diye
sorduğumda miras ayeti olan: "Allah, size kelale (babasız ve çocuksuz
kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Eğer çocuğu olmayan bir kimse ölür
de onun bir kızkardeşi bulunursa, bıraktığının yarısı bunundur. Kızkardeş ölüp
çocuğu olmazsa erkek kardeş de ona varis olur. Kızkardeşler iki tane olursa
(erkek kardeşlerinin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır"[Nisa 176] ayeti
nazil oldu. [Sahih]
Diğer tahric: Buhari
(5651, 6723, 7309), Müslim (1616) ve Ebu Davud (2886)
934 (3) Cabir b. Abdillah anlatıyor: Akraba olarak sadece yedi
kızkardeşim vardı. Hastalandığımda Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)
beni ziyarete geldi. Üzerime su serpince kendime geldim. Ona: "Ey Allah'ın
Resulü! Kızkardeşlerime malımın üçte birini vasiyet edeyim mi?" dediğimde,
Nebi (s.a.v.): ''Daha iyisini ver'' buyurdu.
''Yarısını vereyim mi?"
dediğimde de, Allah Resıılü (s.a.v.): 'Daha iyisini ver'' buyurdu ve bırakıp
çıktı. Daha sonra geldi ve: "Ey Cabir! Senin bu rahatsızlığından dolayı
öleceğini sanmıyorum. Allah bu konuda ayet indirdi ve kızkardeşlerine ne
vereceğin belli oldu. Onlara malının üçte ikisini ver'' buyurdu.
Ebu'z-Zübeyr der ki:
Bundan dolayı Cabir, "Allah, size kelale (babasız ve çocuksuz kimse)nin
mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Eğer çocuğu olmayan bir kimse ölür de onun
bir kızkardeşi bulunursa, bıraktığının yarısı bunundur. Kızkardeş ölüp çocuğu
olmazsa erkek kardeş de ona varis olur. Kızkardeşler iki tane olursa (erkek
kardeşlerinin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır"[Nisa 176] ayetinin
kendisi hakkında nazil olduğunu söylerdi. [Sahih]
21470 (1)'de tekrar
edecektir.